برای این که با بالا رفتن سن بدنتان پیر نشود و احساس سالخوردگی نکنید می توانید غذای خود را اصلاح کرده و تغذیه ضد پیری را وارد رژیم روزانه خود کنید.
کد خبر: ۱۲۸۸۲۰۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شیعه نیوز ، پیری دوره ای از زندگی است که معمولا همه انسانها آن را تجربه می کنند اما چه بهتر که این دوره دیرتر اتفاق بیافتد و انسان در زمان پیری سلامت روح و جسم داشته باشد تا از این دوره زندگی هم لذت ببرد.

هیچ کس برای همیشه،جوان باقی نمی ماند اما خوردن غذاهای درست و صحیح، روند پیری را کند می کند بله درست است. غذاهای خاصی وجود دارد که باعث کاهش این روند می شوند.

همه ی ما به دنبال یک قرص جادویی هستیم که این کار را انجام دهد ، ما کرم های گران قیمت می خریم، هر کاری می کنیم،تا جوان بمانیم اما اکثرا نمیدانیم غذاهایی وجود دارد که به این روند کمک می کند بنابراین ،اگر بدنبال معجزات ضد پیری هستید، آنرا در برنامه کامل خوراکی و تغذیه ضد پیری این بخش از سلامت نمناک پیدا کنید.

24 خوردنی و تغذیه ضدپیری زنان
تغذیه ضد پیری و بادام

در میان آجیل هایی که مصرف می کنید، بادام، حاوی بالاترین مقدار پروتئین می باشد این آجیل، سرشار از مس،بیوتین و ویتامین E است که از مو، ناخن ها و پوست شما در برابر پیری محافظت می کند.

نقش سیب در تغذیه ضدپیری

یک عدد سیب متوسط ، به صورت روزانه،17 % از فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند.سیب همچنین حاوی ترکیبی بنام کورستین است که در برابر التهاب یا درد در بدن که احساس ضعف و پیری را ایجاد می کند، مقاومت می کند.
زغال اخته ضدپیری برای زنان

اضافه کردن زغال اخته به صبحانه یا میان وعده به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک می کند. این میوه از نورون ها و پرو تئین هایی که در سلول های مغز شما ساخته می شود، نیز محافظت می کند.
هویج برای جلوگیری از پیری

روزانه حداقل نصف یک فنجان هویج می تواند محافظت بدن شما را در برابر التهاب که باعث آرتریت می شود،افزایش دهد حتی نیازی نیست که آنرا بپزید، می توانید هویج های خام را بجوید.

تغذیه برای ضدپیری و تاثیر پنیر چدار روی پیری

اگر شما نگران نگهداری ، لبخند شیرین و زیبای خود پس از بالا رفتن سن هستید ، استفاده از پنیر چدار به عنوان میان وعده ، میتواند به آن کمک کند. این پنیر ، سطح PH دهان را حفظ میکند در نتیجه ، طبق مطالعه در دندان پزشکی عمومی ، مانع تغییر رنگ و ایجاد حفره در دهان میشود.
گیلاس در تغذیه ضدپیری

بیشتر بیماری های که با بالا رفتن سن ایجاد میشوند ، ناشی از التهاب است ، که گیلاس تاثیر به سزایی در از بین بردن التهاب ، دارد. و در کل گیلاس میتواند بیماری ها و درد را کاهش دهد.
شکلات تلخ برای جلوگیری از پیری

این شکلات ها دارای مزایای ضد پیری هستند ، و برای گرفتن نتیجه بهتر مطمئن باشید که از کاکائو 70 درصد استفاده کنید.همچنین هورمون سروتونین را که احساس جوانی ، خوشحالی و مثبت بودن را ایجاد میکند ، افزایش میدهد.

تغذیه ضد پیری و تخم مرغ

اگر به دنبال غذا های فوق العاده ای هستید که روند پیری زنان را کاهش دهد، تخم مرغ بهترین آن هاست ، تخم مرغ علاوه بر پروتئین ،منبع فوق العاده ای از بیوتین میباشد که از شکننده شدن ناخن های شما با گذشت زمان ، جلوگیری میکند همچنین باعث قوی شدن استخوان ها نیز میشود.
تغذیه ضد پیری و نقش گریپ فروت

گریپ فروت ، مانند پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که از پوست در برابر پیری محافظت میکند.یک عدد گریپ فروت در روز ، به اندازه کافی غنی از ویتامین C است تا برای بدن کافی باشد.
تغذیه ضد پیری و تاثیر چای سبز

تعجب اور است که چرا خانم های مسن تر ژاپنی طول عمر طولانی دارند. ظاهرا آنها چای سبز زیادی مینوشند این نوشیدنی ، حاوی مقدار زیادی پولی فنول است،که میتواند کلسترول را که از آرتریت ساخته شده است ، مسدود کند بنابراین از پیشروی بیماری های عروقی نیز جلوگیری میکند ؛همچنین با التهاب مبارزه میکند ، الاستیک پوست را بهبود میبخشد و از چروک شدن پوست هم جلوگیری میکند.

تغذیه ضد پیری و تاثیر کلم پیچ در جوان ماندن

این کلم فحاوی ویتامین K است که میتواند سرعت روند پیری در زنان را کاهش دهد ، کسانی که حداقل 2 عدد از این کلم را روزانه مصرف میکند،به میزان قابل توجهی عملکرد مغزشان بهبود میبخشد، به طور ی که گویا، 11 سال جوانتر هستند.
عدس با خاصیت ضد پیری

عدس ها غنی از ویتامین B9 هستند ،که بدن برای جلوگیری از سفید شدن مو به آن نیاز دارد.عدس را به سالاد ها و سوپ روزانه خود بیفزایید.

تغذیه ضد پیری و نقش شیر

شما برای قوی شدن استخوان ها و دندان های خود ، به مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D نیاز دارید قطعا شیر یکی از مهمترین منابع این مواد مغذی میباشد که باعث کاهش شکنندگی و پوکی استخوان ها ، که یک بیماری شایع در زنان است ، میشود.برای به دست آوردن بهترین نتایج،روزانه حداقل 3 لیوان شیر بنوشید.
پرتقال برای جوان ماندن

پرتقال ها سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن هستند که خواص ضد پیری فوق العاده ای دارند.همچنین به اکسیداسیون کلسترول های بد که ممکن است باعث انسداد در شریان ها شود ، کمک میکند بنابراین برای سلامتی قلب هم مفید میباشد.

صدف برای جوان ماندن

صدف ها غنی از روی و ویتامین A هستند ،که مواد مغذی ضروری برای سلامت چشم می باشند.یک رژیم غذایی غنی از روی ، همچنین می تواند از ایجاد لک و پیس در افراد مسن، جلوگیری کند.
نقش ماهی سالمون در تغذیه ضد پیری

این ماهی، سرشار از امگا 3 می باشد که به افزایش کلسترول خوب در بدن شما کمک می کند همچنین، لخته شدن خون در شریان ها را کاهش می دهد و بنابراین مانع خطر ابتلا به حمله قلبی می شوند .

جوان ماندن با ماهی ساردین

استخوان سازی به عنوان یک گزینه مهم در زنان میباشد.خوردن ماهی ساردین به طور مرتب ، استخوان ها را قوی تر می کند . زیرا سرشار از ویتامین D و کلسیم است.
قارچ های شیتاکه برای جلوگیری از پیری

آیا درباره سفیدی موهای خود ، با افزایش سن نگران هستید ؟با افزایش مس در بدن خود میتوانید احتمال آن را کاهش دهید که این حالت با خوردن یک فنجان از قارچ شیتاکه در روز ایجاد میشود.

تغذیه ضد پیری و تاثیر اسفناج

اسفناج غنی از فولاد و امگا3 میباشد، یک فنجان اسفناج تازه یا نصف فنجان اسفناج پخته شده میتواند از اتفاقات مربوط به افزایش سن جلوگیری کند و یا آنها را به حداقل برساند.
تغذیه ضد پیری و نقش توت فرنگی

توت فرنگی هم مانند دیگر میوه های قرمز و تیره ، حاوی پلیفنول ها هستند که در صبحانه یا دسر ها مصرف میشود و به عنوان یکی از غذا های ضد پیری شناخته شده اند.

سیب زمینی شیرین در تغذیه ضد پیری

هر روز آنها را روی پوست خود بمالید و یا مصرف کنید این غذا سرشار از کاروتنوید ها است ،که شما با خوردن حداقل نصف یک سیب زمینی متوسط پخته شده در روز، حداقل 200 درصد از کاروتنوید را که مورد نیاز بدن است را دریافت میکنید.
ضدپیری با مصرف گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها میتوانند ظاهر پوست شما را بهبود ببخشند زیرا آنتی اکسیدان میباشند و همچنین غنی از کاروتنوید ها نیز هستند.

گردو با خاصیت ضد پیری

میان وعده گردو نه تنها خوشمزه است، بلکه این غذا به دلیل آنتی اکسیدان ها و امگا3 ، از پیشرفت بیماری های قلبی جلوگیری میکند.طبق مطالعات انجام شده ، با خوردن یک مشت گردو به صورت روزانه، 40 درصد خطر حمله قلبی را کاهش می دهید.
نقش ماست در مبارزه با پیری

خوردن یک فنجان ماست در روز ، همه کلسیم مورد نیاز بدن را تامین میکند همچنین ماست یک پروبیوتیک است که سلامت روده شما را متعادل میکند و از بدن در برابر سرطان نیز محافظت میکند.

حرف آخر

مثبت فکر کردن به تنهایی برای کاهش روند پیری کافی نیست بلکه رعایت یک رژیم غذایی سالم و استفاده آنها در منو های غذای روزانه، زندگی کاملتر و طولانی تری را به شما هدیه میکند، تا با خانواده و دوستان خود از آن لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها