متخصصان تغذیه تاکید دارند به هیچ وجه وعده غذایی ناهار را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.
کد خبر: ۱۲۸۱۹۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، آندره بوبروفسکی متخصص تغذیه و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ، اظهار کرد: امتناع منظم از خوردن ناهار می‌تواند سلامت انسان را تهدید کند.

این متخصص تغذیه گفت: کارشناسان تغذیه هنوز مشخص نکرده اند که آیا وعده صبحانه برای سلامت بدن ضروری است یا خیر و اینکه چه میزان کالری برای ما تامین می‌کند، اما در مورد مصرف ناهار همه چیز روشن است؛ این وعده غذایی برای کسانی که می‌خواهند سالم بمانند ضروری محسوب می‌شود.

او افزود: اگر متخصصان تغذیه هنوز در مورد فواید صبحانه بحث می‌کنند، اما هیچ بحثی در مورد لزوم مصرف وعده ناهار وجود ندارد به این دلیل است که در رژیم‌های غذایی مدرن و براساس تجربه‌های علمی، وعده ناهار همیشه باید در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. دستگاه گوارش ما به حداکثر کالری و حداکثر میزان مصرف غذا در هنگام ناهار عادت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که ناهار اصلی‌ترین وعده غذایی با بالاترین کالری است.

بروز اختلالات خوردن، مهمترین عارضه حذف وعده ناهار

آندره تاکید کرد: امتناع از خوردن غذا یا کنار گذاشتن وعده ناهار به دلیل کار زیاد، عواقب ناخوشایندی را برای کل بدن به همراه دارد. به گونه‌ای که اگر احساس گرسنگی شما در هنگام ناهار برطرف نشود، ممکن است دچار اختلالات خوردن شده و با احساس گرسنگی شدید در هنگام عصر و شام دچار پرخوری و در نتیجه اضافه وزن و بیماری‌های مرتبط با آن شوید.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اگر شما به توازن گرسنگی و اشتهای خود توجه نداشته باشید، به جای خوردن به موقع غذا و ناهار مجبور خواهید بود یک رژیم غذایی با حجم کالری بالا داشته باشید و به این ترتیب اختلالات خوردن با شدت بیشتر بروز پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها