وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را از تاریخ 11 تا 19 شهریور ماه منتشر کرد که بر اساس آن، 85 درصد معلمان و دانش‌آموزان ماسک می‌زنند.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۹۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سال تحصیلی جدید از 15 شهریور آغاز شد و مدارس کشور دایر شدند اما از چندین هفته قبل‌تر از آن، مدارس برای حضور دانش‌ آموزان متناسب با پروتکل‌های وزارت بهداشت در حال آماده‌سازی بودند.

در این راستا تیم‌های وزارت بهداشت بر روند آماده‌سازی مدارس از نظر بهداشتی، نظارت‌هایی را داشتند که بر اساس آن، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را از تاریخ 11 تا 19 شهریور ماه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد کل مدارس در کشور 111 هزار و 473 واحد می‌باشد که از این تعداد 57 هزار و 291 واحد مدارس روستایی و 54 هزار و 182 واحد مدارس شهری هستند؛ تعداد دانش آموزان ثبت‌نام شده در مدارس در سال تحصیلی جدید 14 میلیون و 378 هزار و 176 نفر است و از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون از 15 هزار و410 مدرسه توسط متخصصان و بازرسان بهداشت 30 دانشگاه علوم پزشکی بازرسی به عمل آمده است.

در بازرسی‌های انجام شده انجام صحیح گندزدایی کلاس‌ها و محیط مدرسه 80.1 درصد، تهیه و وجود مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی 86.6 درصد، رعایت فاصله‌گذاری بین صندلی، نیمکت، کارکنان و دانش‌آموزان 76 درصد، تهویه مناسب در فضای کلاس‌ها و فضاهای عمومی معادل 56 درصد و استفاده از ماسک توسط کارکنان و دانش آموزان 85 درصد ذکر شده است.

بالاترین درصد رعایت مفاد پروتکل بهداشتی در مدارس، مربوط به شهرستان بم و به میزان 96 درصد اشاره شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها