«جک دورسی» مدیرعامل توییتر اعلام کرد که از محصولات فیسبوک استفاده نمی‌کند و اینکه او و مارک زاکربرگ رویکردهای متفاوتی دارند.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۳۴

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،جک دورسی که سکاندار توییتر و شرکت پرداخت موبایلی Square است، در گفتگو با «ریچ کلایمن» (Rich Kleiman) تاجر و مدیر برنامه‌های «کوین دورانت» بسکتبالیست آمریکایی گفت که از اپلیکیشن فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام استفاده نمی‌کند.

کلایمن در بخشی از مصاحبه از دورسی خواست تا شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌اش را نام ببرد که او در پاسخ گفت: «راستش از اینستاگرام استفاده‌ای نمی‌کنم. نوآوری اسنپ‌چت را واقعاً دوست دارم، به نظرم آنها فوق العاده هستند. از محصولات فیسبوک زیاد استفاده نمی‌کنم—راستش را بخواهید از هیچ کدامشان استفاده نمی‌کنم.»

 

مصاحبه کننده از دورسی در مورد احتمال خصومت داشتن با مارک زاکربرگ سوال کرد که او با لبخند پاسخ داد: «ما رویکردهای متفاوتی داریم.» توییتر تبلیغات سیاسی در این پلتفرم را ممنوع کرده و موضع سختیگرانه‌ای را در قبال اشتراک گذاری محتوا دارد و این مساله را با برچسب‌گذاری توییت ترامپ نشان داد. شاید منظور دورسی از رویکردهای متفاوت همین موضوع مدیریت محتوا باشد.

عدم علاقه دورسی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی متعلق به فیسبوک احتمالاً به دلیل خصومت او با «کوین سیستروم» مؤسس و مدیرعامل سابق اینستاگرام هم است. دورسی و سیستروم حین کار در شرکتی به نام Odeo با هم آشنا شدند و زمانی که سیستروم اینستاگرام را تأسیس کرد دورسی یکی از اولین سرمایه گذاران و کاربران فعال این شبکه اجتماعی بود.

اما آنطور که در کتاب «بدون فیلتر: پشت پرده داستان اینستاگرام» نوشته شده، روابط دورسی و سیستروم پس از اینکه دورسی متوجه می‌شود اینستاگرام از طریق یک واسطه به فیسبوک فروخته شده رو به تیرگی گراییده است. دورسی از اینکه سیستروم قضیه فروش اینستاگرام را اول با او مطرح نکرده و قصد فروش آن به توییتر را نداشته ناراحت شده است.

به نظر می‌رسد خصومت دورسی با اینستاگرام با گذشت سالها هنوز پابرجاست چرا که وی از آوریل ۲۰۱۲ (همان سالی که اینستاگرام به فیسبوک فروخته شد) در این شبکه اجتماعی پست نگذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها