به نظر می‌رسد کمپانی اوراکل هم برای خرید تجارت اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا تمایل نشان داده و به همین ترتیب می‌خواهد با مایکروسافت رقابت کند. اوراکل در واقع شرکتی نرم افزاری و سخت افزاری است که به صورت تخصصی در زمینه توسعه پایگاه داده‌ها فعالیت می‌کند و در حال حاضر در شمار بزرگترین کمپانی‌های جهان قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۷۳۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، مدیران اوراکل خواهان خریداری تجارت تیک تاک در ایالات متحده هستند و قصد دارند در رقابتی با مایکروسافت کنترل اپلیکیشن چینی در آمریکا را به عهده بگیرند. گفته می‌شود بنیان‌گذار اوراکل مذاکره با مالک اپلیکیشن تیک تاک یعنی کمپانی ByteDance را شروع کرده و تمایل دارد تجارت نرم افزاری آنها در مناطق آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند را خریداری کند.

چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده فرمانی اجرایی مبنی بر الزام فروش تجارت آمریکایی کمپانی ByteDance و اپلیکیشن تیک تاک ظرف مدت ۹۰ روز آینده را صادر کرد. در همین راستا Financial Times اشاره دارد مالک میلیاردر اوارکل یعنی «لری الیسون» یکی از مدیران حوزه تکنولوژی ایالات متحده خواهد بود که به طور کامل از ترامپ حمایت می‌کند و می‌خواهد طبق خواسته کاخ سفید، تیک تاک را ازآن خود نماید.

امضای قراردادی جهت خریداری بخشی از تیک تاک از نظر قانونی دشوار و از نظر فنی پیچیده است. تا اینجای کار مایکروسافت برای خریداری اپلیکیشن مورد بحث پیش دستی کرده، اما به نظر می‌رسد شرکت‌های دیگری هم هستند که در راستای پیدا شدن یک مشتری آمریکایی برای تیک تاک تمایل نشان داده‌اند. مدتی قبل گفته شد گویا توییتر هم برای این اقدام ابراز تمایل کرده، ولی طبق تحلیل کارشناسان احتمالا از نظر مالی مشکل خواهد داشت. با اینکه هنوز ByteDance هیچ رقم دقیقی برای اپلیکیشن شبکه اجتماعی‌اش اعلام نکرده، می‌دانیم که تیک تاک در سال ۲۰۱۸ به عنوان ارزشمندترین استارتاپ جهان شناخته شده است.
دیجیاتو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها