غوغای ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد تا برخی از دغدغه هایی که بسیار اهمیت داشتند اکنون کمتر به نظر برسند اما همچنان اهمیت خود را دارند. یکی از بزرگ ترین دغدغه های مشترک تمامی جوامع بشری لاغری است.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۱۵

به گزارش جام جم آنلاین ، در دنیای که روز به روز به تعداد چاق ها اضافه می شود لاغر شدن حیاتی به نظر می رسد. چاقی باعث دیابت، فشار خون، سرطان و چندین بیماری دیگر می شود و به همین دلیل لاغری اهمیتی حیاتی پیدا کرده است.

لیلا خسروانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با مناسب ترین رژیم لاغری به جام جم آنلاین گفت: نخستین اشتباهی که بسیاری از افراد در رابطه با رژیم لاغری مرتکب می شوند این است که باید بسیار کم بخورند. دومین اشتباه این است که فقط به این فکر می کنند چه چیزهایی بخورند. اما پیش از همه اینها باید ابتدا به تعادل توجه داشت و سپس به این موضوع که چه مواد غذایی مورد نیاز بدن است.

وی افزود: من نمی خواهم نسخه غذایی بپیچم اما برای همه کسانی که قصد اتخاد رژیم لاغری دارند توصیه هایی دارم. فردی که می خواهد لاغر شود باید بداند روزانه هزار کالری باید به بدن او برسد. هرگز برای رسیدن به وزن دلخواه نباید این مقدار کالری مورد نیاز روزانه را نصف کند و یا اینکه کمتر از آن را مصرف کند. این هزار کالری می تواند از منابع کم حجم به بدن او برسد.

این متخصص رژیم درمانی تاکید کرد: مصرف پروتئین، ۰٫۸ گرم در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن لازم است که البته باید به نکاتی همچون سن و فعالیت بدنی نیز توجه داشت. چربی مورد نظر بدن نیز باید کافی باشد و از 1000 گرم کالری که در طول روز مصرف می کنید باید حدود 35 درصد آن چربی باشد. بسته به اینکه چه سایزی دارید باید 100 گرم هم کربوهیدرات مصرف کنید.

خسروانی گفت: رژیم مناسب رژیمی است که تمامی منابع غذایی را به صورت متعادلی در خود پخش کند در غیراینصورت رژیم مناسبی نخواهد بود. این منابع غذایی علاوه بر پروتئین، کربوهیدرات و چربی شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی هم است و باید در وعده های غذایی فردی که رژیم دارد به صورت متعادل پخش شود. میزان کمتر از نیاز بدن برنامه یک رژیم خوب را از بین می برد.

وی اذعان داشت: پراکنده کردن منابع غذایی در وعده های غذایی بسیار مهم است. این کار باعث می شود تا فرد بابت دلزده نشود. یکی از دلایلی که باعث شکست رژیم های لاغری می شود این است که فرد یک رژیم ثابت و بدون تغییر برای خود در نظر می گیرد و بدون تغییر به آن ادامه می دهد. طبیعی است فردی که هر روز کدو و هویج پخته به عنوان ناهار میل می کند در پایان هفته اول به شدت دلزده می شود و رژیم خود را می شکند. این یک رژیم متعادل نیست. رژیم های بی تعادل به شکست می رسند.

خسروانی در پایان گفت: یک رژیم لاغری مناسب و موفقیت آمیز رژیمی است که موارد مختلفی را مد نظر قرار بدهد؛ مواردی مثل متعادل بودن، در نظر گرفتن شرایط سنی و جسمانی فرد، استفاده از تمامی منابع غذایی، زیر نظر متخصص تغذیه بودن، خودداری از روش های افراطی مثل حذف وعده های روزانه و البته ورزش کردن. ورزش در کنار اتخاذ یک رژیم اهمیت زیادی دارد. فردی که تمامی این موارد را رعایت کند به راحتی به وزن دلخواه خود می رسد و اصلا هم نیازی به روش های غیرمنطقی مثل روش های لاغری سریع و یا جراحی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها