یوگا به ما کمک می کند تا با مشکلات، نگرانی‌ها و خواسته‌های روزمره خود کنار بیاییم. در درک ما از خود و هدف زندگی موثر است و رابطه ما با معنویات را توسعه می‌دهد.
یوگا به ما کمک می کند تا با مشکلات، نگرانی‌ها و خواسته‌های روزمره خود کنار بیاییم. در درک ما از خود و هدف زندگی موثر است و رابطه ما با معنویات را توسعه می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۶۹۶۲۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حفظ تعادل بین خود و محیط زیست برای هر انسانی ضروری است. زندگی امروزی ما باعث شده بسیاری از افراد دچار استرس، اضطراب و همچنین بی‌خوابی شوند که دلیل اصلی آن می‌تواند شیوه نامناسب زندگی و ورزش نکردن باشد بنابراین، ما برای دستیابی به سلامتی و تعادل به روش‌ها و تکنیک‌های موثری نیاز داریم.

یکی از این راه‌ها انجام تمرینات یوگا است. یوگا می‌تواند از چند طریق بر زندگی شما تأثیر بگذارد. نحوه تأثیرگذاری آن بر زندگی شما به بدن، دیدگاه و اهداف شما بستگی دارد.

سلامتی جسمی

یوگا به دلیل فواید جسمی بی‌شمار می‌تواند در زندگی شما تأثیر مثبت داشته باشد. یک تمرین منظم یوگا می‌تواند به افزایش سطح انعطاف‌پذیری، دامنه حرکت و قدرت عضلات و بهبود وضعیت بدن شما کمک کند.

طبق گفته کلینیک مایو، یوگا ممکن است به شما در مدیریت اثرات برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان و دردهای مزمن کمک کند.

یوگا حتی کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۴ توسط مجله «روانشناختی کاربردی و بیو فیدبک» منتشر شد، نشان داد که یوگا باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش دفعات بیدار شدن هنگام خواب در شرکت‌کنندگان با مشکل بی‌خوابی مزمن می‌شود.

سلامتی ذهنی

یوگا با کمک به شما در ایجاد مکانیسم‌های مقابله بهتر در مواقع استرس، احساس کلی شما از زندگی بهتر را بهبود می‌بخشد.

همچنین ممکن است علائم برخی از اختلالات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ در «مانیتور علوم پزشکی» منتشر شد، نشان داد که زنان مضطربی که تحت تمرینات منظم یوگا قرار گرفتند، کاهش چشمگیر علائم اضطراب، افسردگی و استرس را تجربه کردند و از بهبود وضعیت روحی پس از شرکت در یک برنامه فشرده سه ماهه یوگا خبر دادند.

سلامتی معنوی

شواهد بالینی زیادی برای تأیید این ادعا وجود ندارد، اما بسیاری از متخصصان یوگا معتقدند که یوگا بر سلامت معنوی افراد نیز تاثیر بسیاری دارد. جودیت لازاتر مربی یوگا، فیزیوتراپیست و روانشناس در کتاب خود به نام «زندگی یوگا: یافتن روح در زندگی روزمره» توضیح می‌دهد که تمرین یوگا به معنای «متعهد به پیشرفت آگاهی با مشاهده زندگی ماست».

یوگا از طریق آساناهای مختلف، تکنیک‌های تنفس و مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا نگرش ذهن آگاهی و نگرش پذیرش و غیر داوری نسبت به خود و دیگران را توسعه دهید. دکتر سوامی شنکارف ساراسواتی در مقاله‌ای برای مجله یوگا می‌گوید: یوگا می‌تواند به شما در مسیر کشف و تحقق خود، شما را یاری کند.

تاثیر منفی

مانند سایر فعالیت‌های بدنی، شما در حین تمرین یوگا، خطر آسیب‌دیدگی را نیز دارید، به خصوص اگر حرکات را نادرست انجام دهید.

برخی از تمرینات یوگا ممکن است در بعضی شرایط تاثیر منفی بیشتری نسبت به تاثیر مثبت آن داشته باشد، به خصوص اگر شرایط پزشکی خاصی داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها