فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها، گفت: ما در مرحله خاموشی طغیان کرونا قرار داریم.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۰۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علیرضا زالی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان و مراجعان در تهران، اظهار داشت: امروز مجموع مراجعان شهروندان تهرانی به بخش های بهداشتی و درمانی بالغ بر ۶۳۹۰ نفر بوده است که آمار قابل توجهی است.

به گفته وی، از مجموع مراجعان ۳۱۲ نفر نیاز به بستری بیمارستانی داشتند که در بخش های عادی کرونایی بیمارستان های تهران بستری شدند و همچنین ۸۱ بیمار بدحال مستقیما به عنوان مورد جدید در بخش های ویژه بستری شدند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران این آمار را نگران کننده برشمرد و گفت: همانطور که پیش بینی شده بود این آمار با یک شیب ملایم رو به افزایش است و این سناریو با حضور متراکم در شهر می‌تواند نگران کننده‌تر شود.

زالی با اشاره به اهمیت افزایش ترددهای غیرضروری در گسترش شیوع بیماری اظهار داشت: نکته مهمی که در مورد برخی از مصوبات وجود دارد بدون اینکه ما به آثار وضعی آن در مورد تغییر بیماری توجه داشته باشیم؛ مخابره یک پیام به مردم است که ما از آن احساس نگرانی می‌کنیم.

وی افزود: با این پیام مردم اشتباها تصور می‌کنند که بیماری کنترل شده و در شرایط خاموشی طغیان بیماری قرار نداریم؛ در حالی که واقعا این گونه نیست و در تهران و برخی نقاط کشور آمارها حاکی از عدم کنترل قطعی اپیدمی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی هرگونه بازگشت شتابزده و عجولانه و حضور اجتماعی مردم و ترددهای درون شهری می‌تواند منجر به تشدید مراجعات بیمارستانی و افزایش مرگ و میر و یا موارد بدحال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها