jamejamsima
سیما یادداشت کد خبر: ۱۲۴۰۹۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸  |  ۱۳:۰۳

برای ارزیابی محتواهای عرضه شده در تلویزیون باید دید تلویزیون چه مسیری را طی کرده است و ما توقع چه خروجی از آن داریم. کار ارزیابی، کاری تخصصی است و کارشناسی و آسیب‌شناسی جدی می‌خواهد.

حرف دل مردم را بزنیم

باید نگاه کرد مدیران شبکه‌ها و تولید محتوا و تولیدکنندگان چقدر در ارتباط با رسانه، آدم‌های متخصص و دارای شناخت هستند و بعد ببینیم چه برنامه‌هایی تولید می‌شود و چه برنامه‌هایی تولید نمی‌شود؟ چرا فلان برنامه مخاطب دارد و چرا بهمان برنامه مخاطب ندارد؟ چرا برنامه‌هایی که تولید می‌شود و مخاطب دارد الگویی نمی‌شود برای امتداد و چرا برنامه‌هایی که مخاطب ندارد زودتر از آن که به زدگی ختم شوند، تعطیل نمی‌شوند؟

تلویــــــزیـــــــــــون، هــــــم برنامـــــــــه‌های مخاطب‌پسندی دارد که می‌توانند مردم را سرگرم کنند و هم برنامه‌های نپخته‌ای که حوصله سربر است. باید تمهیداتی اندیشیده شود که بر دامنه برنامه‌های سرگرم‌کننده افزوده شود. این هم ساده است؛ آدم‌های مطمئن را به کار گمارند.

درست است که غلبه فضای مجازی بر زندگی همه جهانیان محسوس است، ولی وقتی اتفاقی در ایران می‌افتد که راهی برای ورود به فضای مجازی نیست این وظیفه رسانه‌های ملی و به‌ویژه تلویزیون است که برنامه‌های جامع تدارک ببیند یا جامعیت برنامه‌های روتین را بیشتر کند.

همین حالا هم دیده‌ایم در تلویزیون برنامه‌های چالشی‌ای وجود دارد که حرف دل مردم را می‌زنند. با این حال باید بیشتر و بیشتر سعی کنیم اعتماد مردم را جلب کنیم و این امر ممکن نیست مگر با تکیه بر پاسخ‌دهی به سوالات مخاطبان.

مخاطبی که یک بار حرف دلش را در یک برنامه بشنود، یقینا کنجکاو می‌شود باز هم آن برنامه را دنبال کند و طی چنین مسیری است که بر آمار مخاطبان واقعی برنامه‌ها افزوده می‌شود. برنامه سازان هم باید از انعکاس نظرات واقعی مخاطبان استقبال کنند و دنبال سانسور حرف‌های حق مخاطب نباشند.

سجاد افشاریان - بازیگر / روزنامه جام جم

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

پنجم آذر، یادآور نام بسیج و خاطره عزیزترین نهاد و بزرگ‌ترین مردان تاریخ ماست. نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود» و «شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

تدبیر و توکل در تحریم

تدبیر و توکل در تحریم

«دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیک‌تر»، با این‌که این عبارت را منسوب به چرچیل می‌دانند، ولی خلفای عباسی بیش از هزار سال پیش آن را زندگی کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر