سیدمحمد حسینی ، فارغ التحصیل دوره کارشناسی سینما (کارگردانی) از دانشگاه هنر و دوره کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد واحد تهران است.
کد خبر: ۱۲۳۷۱۱

او پس از ساخت چند فیلم 8 و 16 میلی متری و ویدئویی از سال 1374 همکاریش را با سیمای مرکز یزد آغاز کرد ؛ البته پیش از آن به عنوان تهیه کننده و مدیر تولید با شبکه 4 سیما همکاری می کرد. جنگها و برنامه های ترکیبی همراز ، شبهای آفتابی ، رنگ شب ، صبح هفتم ، شبهای پاییز و نیز برنامه برنا که از شبکه 3 سیما پخش شد ، از جمله کارهای وی در مقام تهیه کننده و کارگردان برای شبکه تابان است. حسینی کارگردان سریال 40 قسمتی چرخ زندگی و تهیه کننده مجموعه 13 قسمتی عاروس نیز بوده است.
وی برای فیلم آتش شوق و نماآهنگ دیگر خوابم نمی ربود، جوایزی را کسب کرده است. جدیدترین فعالیت های وی در شبکه تابان ، تهیه و کارگردانی سریال ماجرای ساده و برنامه مهمانی مهر است. با وی درباره برنامه «زیر بازارچه» که حدود یک ماه و نیم است با تهیه کننده گی و کارگردانی او هر شب از شبکه تابان پخش می شود، گفتگوی کوتاهی انجام داده ایم. ایده و طرح زیر بازارچه متعلق به سعید شهریار است ؛ البته بعضی از آیتم ها هم پیشنهاد بنده بود که در نهایت سید داوود تقوی نژاد براساس آن طرح ، متن های برنامه را نوشت.
زیر بازارچه در گروه برنامه های زنده ترکیبی نمایشی قرار می گیرد و بیشتر قسمتهای آن را نمایش ها تشکیل می دهند. در بخش گزارش ، به فرهنگ و آداب و رسوم یزد پرداخته ایم و در بخش مسابقه نیز کوشیده ایم اصطلاحات ، ضرب المثل ها ، محلات مختلف و بازیهای موجود در یزد را معرفی کنیم. یکی از بخشهای ثابت برنامه ، معرفی صنایع دستی استان یزد است. هر هفته یکی از شاغلان عرصه صنایع دستی با وسایل خود به برنامه می آید و چگونگی تولید کوزه ، قالی ، زیلو ، سبد و چیزهای دیگر را به بینندگان نشان می دهد.
گاهی این شخص از دیگر شهرهای استان دعوت می شود و با وسایلش در برنامه حضور می یابد. با توجه به مسائل روز جامعه یزد ، گاهی مهمان یا کارشناس نیز به برنامه دعوت کرده ایم. برای اولین بار به معرفی مراکز 3 شماره ای نیز پرداخته ایم و درباره 30 مرکز -از جمله 110 ، 115 و 118- گزارش هایی تهیه و پخش کرده ایم.
برای جذاب تر شدن برنامه سعی کرده ایم تیپهای مختلفی را با حفظ هویت و لهجه یزدی ارائه کنیم و حتی در انتخاب مکان رویدادها بازارچه نیز به این نکته توجه داشته ایم. عطار یکی از تیپهای ثابت برنامه نماد مرد یزدی است. او بزرگ و ریش سفید محل است که اختلافات آدمها را برطرف می کند و با داروهایش امراض جسمی آنها را نیز درمان می کند. در انتخاب وی و نانوا دیگر شخصیت ثابت برنامه تعمد خاصی نداشته ام در یک بازار ، شغلهای مختلفی وجود دارد و بنده با توجه به این که بعضی از این مشاغل در قسمت صنایع دستی معرفی می شوند ، عطار و نانوا را به عنوان شخصیت های ثابت انتخاب کردم. در زمینه لهجه شخصیت ها تنوع را رعایت کرده ایم.
مجری و رهگذر با لهجه تهرانی صحبت می کنند و عطار هم با لهجه یزدی صحبت می کند. نانواها هم لهجه یزدی دارند که با کمی تغییر صدا بیان شده است ، زیرا آنها تیپ هستند و تیپها ، تکیه کلام و تغییر صدا و تیکهای عصبی و رفتاری دارند. زیر بازارچه مثل سفره ای است که چیزهای مختلفی در خود دارد. اگر همه چیز آن یک شکل و یکسان می بود ، جذابیت نداشت. به همین دلیل و با وجود علاقه وافری که به لهجه و آداب و رسوم و فرهنگ یزد دارم ، برای بعضی از شخصیت ها لهجه یزدی را به کار نبردم.
دلیل تکراری بودن بعضی از موسیقی ها و ترانه های پخش شده در برنامه این است که ما فقط مجاز به استفاده از موسیقی هایی هستیم که اداره کل موسیقی صدا و سیما آنها را تایید کرده باشد ، حتی موسیقی ها و ترانه های مجاز موجود در بازار نیز باید ابتدا تایید شوند ، بنابراین دستمان باز نیست.
درباره برنامه زیر بازارچه نظرسنجی رسمی به عمل نیامده است ، اما تماسهایی که با روابط عمومی سازمان گرفته شده و نظراتی که تاکنون شنیده ایم ، نشان می دهد برنامه با بینندگان ارتباط برقرار کرده است و آنها این شکل جدیدی را که از برنامه زنده ارائه کرده ایم ، پسندیده اند.

محمدرضا کلانتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها