فشارخون یکی از عارضه‌هایی است که با گذر زمان، با شیوع بیشتری از آن مواجه می‌شویم. این بیماری جزء آن دسته از اختلالات است که به تدریج تمام ارگان‌های بدن را تحت تاثیر قرار داده و با کنترل نکردن آن ممکن است قربانی این قاتل خاموش شوید.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۵۶
با این خوراکی‌ها از فشارخون بالا خداحافظی کنید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از healthy-holistic-living، علائم فشارخون بالا سردرد، تنگی نفس، تار شدن دید و سرگیجه است اما اکثر اوقات فشارخون بالا هیچ علامت و نشانه خاصی ایجاد نمی‌کند و ناگهان شما را دچار سکته مغزی کرده و جانتان را به خطر می‎اندازد.

بهترین‌های کاهش دهنده فشار خون بالا

شکلات تلخ: با مصرف روزانه حداقل 200 میلی گرم به راحتی فشار خونی ثابت و طبیعی را تجربه کنید.

اسفناج: سرشار از منیزیم و فولات است که می‌تواند از فشارخون بالا و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کتد.

سیر: یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین خوراکی‌ها برای کاهش فشارخون بالا سیر است. سیر خون را رقیق کرده و از انسداد عروق نیز جلوگیری می‌کند.

دانه آفتابگردان: غنی از پتاسیم و منیزیم بوده و یک چربی گیاهی سالم شناخته شده است که می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین آورد، همچنین به راحتی فشار خون بالا را مهار می‌کند.

موز: حاوی انبوهی از پتاسیم و فیبر است که هر دو برای فشار خون جزء بهترین انتخاب هاست.

گوجه فرنگی: منبع غنی از پتاسیم، کلسیم، ویتامین E ,C و A است. ترکیبات موجود در گوجه فرنگی از رسوب کلسترول در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. در ضمن دشمن سرسخت فشار خون بالاست.

کلم بروکلی: برای تنظیم قندخون، تناسب اندام و فشارخون ثابت کلم بروکلی بهترین گزینه است.

خربزه: این میوه تابستانی و پرطرفدار سرشار از پتاسیم بوده و فشار خونی مناسب رابرایتان رقم می‌زند. هندوانه و طالبی نیز از میوه‌های کاهش دهنده فشار خون شناخته شده‌اند.

از چه خوراکی‌هایی دوری کنید ؟

غذاهای دارای سدیم بالا: غذاهای فراوری شده، خیارشور، زیتون شور و غذاهای کنسروی از بدترین خوردنی‌ها برای افراد درگیر فشار خون است.

چربی‌های ترانس و امگا 6: این چربی‌ها باعث التهاب رگ‌های خونی و فشارخون شدید می‌شود. غذاهای نیمه آماده و گوشت قرمز از آن دسته چربی‌های ناسالم هستند.

شکر: قند و شکر فشار خونتان را تا مرز سکته بالا می‌برد. همین الان آن مصرف آن را به حداقل برسانید.

کافئین: مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های کافئین دار کمی می‌تواند خطرساز باشد مخصوص افراد سالمند بهتر است مصرف این دسته از نوشیدنی‌ها را کنار بگذارند.

الکل: مصرف نوشیدنی‌های الکلی جز ضرر و آسیب چیزی به بدنتان نمی‌رساند. یکی از این آسیب‌های خطرناک باریک کردن سرخرگ‌ها بوده که در پی آن فشار خونتان را تا حدی بالا می‌برد که ممکن است جانتان را از دست بدهید.

بیتا نوروزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها