چین به تازگی از سلاحی جدید رونمایی کرده است، سلاحی که تهدیدی جدی برای سیستم های پیشرفته الکترونیکی ارتش آمریکا محسوب می شود. به گفته Popular Science، این اسلحه، که شباهت بسیاری با سلاح های آمریکایی دارد می تواند تسلیحات را از کار انداخته و تانک ها را از حرکت بازدارد.
کد خبر: ۹۹۷۰۷۳
تسلیحات جدید مایکروویو چین در مدار بمب ها و تانک ها اختلال ایجاد می کند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌ توسعه این سیستم که نام آن ذکر نشده است، در شش سال گذشته در انستیتوی شمالغربی فناوری هسته ای در شی آن چین در دست اجرا بوده است. بنا به گزارش Popular Science ، این اسلحه از اندازه ای کوچک برخوردار است و یکی از گزینه های استقرار این سلاح، بر روی موشک های کروز است.

سلاح های مایکروفر با رها کردن جریانی قوی از تشعشعات مایکروویو کار می کند که می تواند مدارهای یکپارچه را غیر فعال یا نابود کند. این بدان معناست که هر چیزی از آیفون گرفته تا خودرو در معرض خطر هستند. این همچنین به معنای این است که سلاح های دشمن، سیستم های ارتباطی و حسگرها نیز می توانند اهداف احتمالی این سلاح باشند.

سلاح مایکروویو می تواند در هر دو کاربرد تهاجمی و دفاعی در میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرد. این سلاح می تواند نیروهای خودی را از حملات هواپیماهای دشمن، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک ها در امان نگاه دارد. این کار توسط امواج انرژی صورت می گیرد که می تواند باعث سقوط هواپیماها و موشک ها شود. همچنین این سلاح می تواند بر روی یک موشک کروز مانند طرح مفهومی بوئینگ CHAMP قرار گیرد و به سوی اهداف دوردست پرتاب شود.

یکی از مشکلات سلاح های مایکروویو این است که کنترل آنها در مناطقی که مورد حمله قرار می گیرند مشکل است. در حالی که برنامه ریزان نظامی نهایت تلاش خود را به خرج می دهند تا از مورد حمله قرار دادن مناطق غیر نظامی خودداری کنند، تشعشعات پر قدرت مایکروویو، سیستم های الکترونیک نظامی و غیر نظامی را در منطقه مورد حمله تحت تاثیر قرار می دهد. گرچه خسارت های ناشی از این سلاح با خسارات بمب های انفجاری قابل قیاس نیست، اما این امکان که سلاح مایکروویو بتواند امکانات حیاتی غیرنظامی مانند بیمارستان ها و شبکه های برق را نیز تحت تاثیر قرار دهد تهدیدی بسیار جدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها