پیامدهای مثبت هم‌افزایی بسیج و رسانه

بسیج تفکر و اندیشه‌ای است که بر اساس فرموده‌های حضرت امام(ره) اگر بر کشور حاکم شود، هم کشور پیشرفت می‌کند و هم چشم‌طمع دشمنان کور می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۵۴۴
پیامدهای مثبت هم‌افزایی بسیج و رسانه

در طول تاریخ هرگاه نیروهای مردمی و بسیج در میدان حضور داشته‌اند، توانسته‌اند موانع بزرگ را از سر راه بردارند؛ بر همین اساس است که در تفکر دینی و مکتب اسلام برای پیشبرد اهداف بر نیروی توده‌ها تکیه شده‌ و نظام «امت و امامت» معنا گرفته است. در نظام سیاسی اسلام همواره مردم باید در صحنه حضور داشته و پیرو امام باشند و در صورتی که نظام «امت و امامت» وجود داشته باشد، خداوند امت را به نصرت می‌رساند.

با همین دیدگاه، حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی ایران را متکی بر مردم شکل دادند و بعد از انقلاب که دسیسه‌ها و توطئه‌ها شروع شد، در 5 آذر 1358 فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی یا بسیج مردمی را صادر کردند.

طی سال‌های گذشته شاهد برکات بسیج در مقاطع مختلف بوده‌ایم؛ بخصوص در دوران دفاع مقدس. نکته مهم درباره بسیج این است که به قشر و گروهی خاص تعلق ندارد و از همین روست که بحث مشارکت بسیج و رسانه ملی معنا پیدا می‌کند.

اگر رسانه ملی رویکرد ملی داشته باشد، اهداف ملی و آرمان‌های ملی را تحقق ببخشد و برای پیشبرد اهداف ملی از بسیج مردمی بهره بگیرد، می‌تواند در کنار بسیج که بر مبنای حضور مردمی معنا پیدا کرده، اقدامات ارزشمندی داشته باشد. این دو نیرو و دو جریان می‌توانند در مشارکت با هم برای تحقق اهداف و آرمان‌های ملی و انقلابی هم‌افزایی داشته باشند.

امروزه در مقطعی هستیم که دغدغه همگان باید پیشبرد اهداف انقلاب باشد و بدون تفکر انقلابی که تفکر بسیجی است، نمی‌توان به این اهداف ارزشمند دست یافت. اینجاست که رسانه ملی می‌تواند در توسعه تفکر و اندیشه بسیجی در جامعه نقشی بسزا داشته باشد.

همان طور که رسانه ملی و نیروهای فعال آن در سطوح مختلف می‌توانند روحیه، تفکر و اندیشه بسیجی داشته باشند، با سیاستگذاری‌ و رویکردهای مناسب، می‌توانند منشا تحولات مثبت در جامعه باشند و این تفکر را در جامعه گسترش دهند. در این مسیر هرگاه تفکر بسیجی در جامعه حاکم باشد، نتیجه جز آسودگی خاطر، آرامش و امنیت نخواهد بود.

سردار یدالله جوانی - مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها