ارتقاء سیستم‌عامل ازجمله فاکتورهایی است که معمولاً توپ آن در زمین سازنده گوشی می‌افتد.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۴
چه گوشی‌هایی با اندروید نوقا می آیند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین ، این سازندگان و گوگل به‌طور مشترک هستند که باید تیم‌های تحقیقاتی خود را برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری آماده کنند و این روزها با رونمایی از اندروید نوقا، فهرستی از گوشی‌هایی که زودتر از بقیه اندروید 7.0 یا نوقا (برخی برندها 7.1 را دریافت خواهند کرد که نسخه بدون باگ 7.0 محسوب می‌شود) را می‌گیرند مشخص‌شده که در ادامه می‌خوانیم:

ال جی

برخلاف سنت، که همیشه گوشی‌هایی با برند گوگل اولین گوشی‌هایی بودند که اندروید جدید می‌گرفتند، این بار ال جی V20 اولین گوشی مجهز به اندروید نوقا می‌شود که ماه سپتامبر یعنی در روزهای آینده شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود.

همچنین گوشی‌های جی 5 ال جی نیز برای کاربران کره‌ای داخل کشور در حال به‌روزرسانی است و کاربران برگزیده توانسته‌اند در روزهای اخیر سیستم‌عامل گوشی خود را از 6 به 7 ارتقاء دهند.

گوشی بعدی در فهرست ال جی باید V10 باشدکه هنوز اعلام رسمی نشده است. پیش‌تر گوشی‌هایی مانند جی 3 هم مارشمالو/ اندروید 6 گرفته بودند و ممکن است این گوشی‌ها نیز به نوقا مجهز شوند، هرچند درصد آن کم است.

نکسوس

اما در مورد برند نکسوس باید گفت این برند که متعلق به گوگل است و معمولاً اولین گوشی‌هایی بوده‌اند که سیستم جدید و البته خالص روی آنها نصب می‌شده است. طبق برنامه‌ریزی گوگل، اندروید نوقا برای گوشی‌هایی مانند نکسوس 6 پی، 5 ایکس، نکسوس 6، نکسوس 9 و تبلت پیکسل سی قابل‌نصب شده است.

همچنین نکسوس های جدید که توسط اچ تی سی ساخته‌شده و به‌زودی رونمایی می‌شوند نیز جزو اولین گوشی‌هایی خواهند بود که نوقا و به‌خصوص نوقای 7.1 می‌گیرند و این بدان معنا است که باگ‌های احتمالی روی 7.0 را در نسخه 7.1 نخواهیم دید.

سامسونگ

کوریا تایمز اعلام کرده که نوت 7 در دو ماه اخیر آپدیت نوقا را به خود خواهد دید و دارندگان این گوشی می‌توانند جدیدترین نسخه را داشته باشند. پیش‌تر قرار بود نوت 7 با نوقا عرضه شود که به دلیل بروز مشکلات فنی این امر تحقق پیدا نکرد.

گلکسی اس 7 و اس 7 اج دو گوشی بعدی در فهرست هستند که تا قبل از پایان سال نوقا می‌گیرند. اپراتورهای آمریکایی در این زمینه کمی دست به عصاتر راه‌رفته و هر اپراتور بر اساس مشخصات نرم‌افزاری خود نوقا را برای مشتریان عرضه می‌کند. مثلاً اپراتور AT&T در ژوئن 2016 مارشمالو/ اندروید 6 را برای نوت 5 و اس 6 اج عرضه کرد درحالی‌که نسخه بدون قفل در سایر کشورها از ماه فوریه مجهز به مارشمالو شده بودند.

موتورولا

با مالکیت لنوو بر موتورلا خیال اینکه آپدیت‌های نرم‌افزاری خیلی زود به ثمر می‌نشیند، باطل است. زمانی که موتورولا متعلق به گوگل بود فقط این اتفاق می‌افتاد و جدیدترین سیستم عامل‌های اندروید روی موتورولا می‌آمد.

موتو زد، موتو زد دروید و موتو زد دروید فورس ازجمله گوشی‌هایی هستند که نوقایی عرضه می‌شوند.

مدیران جدید موتورولا آپدیت امنیتی چند ماه یکبار را نیز خیلی ادامه نداده‌اند و حتی برنامه‌های تبلیغاتی در پس‌زمینه گوشی، کاربران را اذیت کرده است.

گوشی‌های دیگر موتورولا به نام «موتو ایکس پی یور ادیشن» و موتو جی 4 به‌زودی نوقا خواهند گرفت.

سونی

اندروید نوقا روی گوشی‌های زیر متعلق به سونی خواهند نشست:

اکسپریا زد 3 پلاس، تبلت اکسپریا زد 4، اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 کامپکت، اکسپریا زد 5 پریمیوم، اکسپریا ایکس، اکسپریا ایکس A، اکسپریا XA اولترا، اکسپریا ایکس پرفورمنس

سونی تایم مشخصی را برای نوقایی شدن محصولات خود اعلام نکرده است اما با توجه به رونمایی‌های جدید در نمایشگاه IFA می‌توان تاریخ برخی گوشی‌های جدید را فهمید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها