دو هفته پیش و در جریان کنفرانس اپل، این کمپانی اعلام کرد که بیش از ۹۳ درصد از انرژی مصرفی این شرکت، تجدید پذیر است. پس از انتشار این خبر، مایکروسافت نیز اعلام کرده که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، صدرصد انرژی مصرفی خود را در آمریکا از منابع تجدید پذیر تامین می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۳
تمام انرژی مصرفی توسط مایکروسافت تجدید پذیر است

به گزارش جام جم کلیک ، اگر تاکنون کنفرانس‌های اپل را دنبال کرده باشید، باید متوجه این نکته نیز شده باشید که این غول فناوری، علاقه‌ی بسیاری به صحبت کردن در مورد اقدامات خود در راستای حفاظت از محیط زیست در کنفرانس‌ها و مراسم‌هایش دارد. در کنفرانس هفته‌ی پیش اپل، لیزا جکسون نایب رییس محیط زیست، سیاست و مسائل اجتماعی این کمپانی اعلام کرد که بیش از ۹۳ درصد انرژی مصرف شده توسط این شرکت چه در بخش‌های تولیدی و کارخانجات آن و چه در بخش‌های اداری آن از منابع تجدید پذیر تهیه می‌شود.

اگر تعهد اپل به حفاظت از محیط زیست قابل ستایش است، بهتر است ببینیم که بقیه‌ی رقبای این کمپانی در این زمینه چگونه عمل کرده‌اند. در حالی که بسیاری از غول‌های بزرگ دنیای فناوری در تلاش برای نزدیک شدن به نرخ ۱۰۰ درصدی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در بخش‌های مختلف خود هستند، کمپانی مایکروسافت بسیار جلوتر از سایر رقبا و در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که بیش از اپل و گوگل انرژی تجدید پذیر می‌خرد. تهیه‌ی این میزان انرژی پاک موجب شد که مایکروسافت بتواند تمامی تاسیسات خود را در آمریکا با انرژی‌های تجدید پذیر فعال نگه دارد و نخستین شرکتی باشد که به نرخ ۱۰۰ درصدی استفاده از انرژی‌های پاک دست می‌یابد.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، لیست ۱۰۰ شرکت برتر استفاده کننده از انرژی‌های تجدید پذیر را منتشر کرده است. این شرکت‌ها، بر اساس میزان انرژی تجدیدپذیر مورد استفاده رتبه‌بندی شده‌اند. جدول زیر، ۵ شرکت برتر این حوزه را نشان می‌دهد.

سازمان ملی حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، مایکروسافت را پس از اینتل و در رده‌ی دوم قرار داده است. هر دوی این شرکت‌ها ۱۰۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تهیه می‌کنند، اما اینتل به دلیل مصرف بیشتر، در رده‌ی اول قرار گرفته است. مایکروسافت در یک دوره‌ی سالانه، بالغ بر ۲.۷ میلیارد کیلووات ساعت انرژی تجدید پذیر مصرف کرده است. از دیگر غول‌های فناوری قرار گرفته در این فهرست صدتایی می‌توان به گوگل اشاره کرد. این کمپانی، ۳۴ درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تجدید پذیر تهیه می‌کند. با توجه به سوابق این کمپانی، انتظارات در چنین زمینه‌هایی از گوگل بسیار بالا است و باید هرچه زودتر نسبت مورد نظر را به بالای ۹۰ درصد برساند. کمپانی دل با ۵۴ درصد و سامسونگ نیز با ۸ درصد در این لیست صدتایی دیده می‌شوند. نام‌های بزرگی همچون آمازون و فیسبوک در این لیست غایب هستند که البته با توجه به حاشیه‌های بسیار موجود در مورد آمازون، از این کمپانی انتظار هم می‌رفت که این گونه باشد.

مایکروسافت چیزی بیشتر از خرید انرژی پاک انجام می‌دهد. چند هفته‌ پیش گزارشی مبنی بر همکاری مایکروسافت با ایالت ویرجینیا و کمپانی دومینیون ویرجینیا پاور برای رساندن مقادیر بسیار بزرگی از انرژی خورشیدی به اهالی این ایالت منتشر شد. دیدن تلاش کمپانی‌هایی همچون مایکروسافت برای رواج استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، مایه‌ی خوشحالی و امید است. امید به روزی که همه‌ی کمپانی‌های این حوزه و سایر حوزه‌ها از سوخت‌های کربنی دوری گزیده و رو به استفاده از انرژی‌های پاک بیاورند.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها