شرکت Solar City که در زمینه تامین و نصب تجهیزات انرژی خورشیدی فعالیت می‌کند، اعلام کرده قرار است با مشارکت گوگل یک شرکت سرمایه‌گذاری پروژه‌های انرژی خورشیدی برای منازل مسکونی ایجاد کند.
کد خبر: ۷۷۸۵۶۲
گوگل هم به انرژی خورشیدی علاقه‌مند شد

قرار است گوگل در این پروژه 750 میلیون دلاری، 300 میلیون دلار از سرمایه را تامین کند. این برنامه بخشی از 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری این شرکت برای توسعه انرژی‌های نو در چند سال اخیر به حساب می‌آید. این پروژه برای منازل مسکونی در بیش از 14 ایالت مختلف آمریکا در نظر گرفته شده و ساکنان منازل مسکونی در این مناطق را قادر می‌سازد بدون پرداخت هزینه‌های سنگین اولیه و فقط با پرداخت حق اشتراک ماهانه، از انرژی خورشیدی برای تامین مصرف منازل خود بهره ببرند.

البته این اولین همکاری این دو شرکت نیست و سرمایه‌گذاری 280 میلیون دلاری گوگل در پروژه‌ای مشابه در سال 2011 اولین سرمایه‌گذاری بزرگ گوگل در پروژه‌های انرژی خورشیدی به‌شمار می‌آید. سال گذشته بیش از یک‌سوم سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه منابع انرژی صرف برنامه‌های تولید انرژی خورشیدی شده و با این‌که فناوری به‌کار رفته در این برنامه بسیار نوآورانه محسوب نمی‌شود اما نشان‌دهنده توجه روزافزون به مساله گرم شدن کره‌زمین و لزوم به کارگیری روش‌های جایگزین تامین انرژی است.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها