دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات:

۴۰ درصد مرگ ها زودرس هستند

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، با اشاره به افزایش بیماری های غیرواگیر در دنیا، اظهارداشت: ۴۰ درصد مرگ ها زودرس هستند.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۴
۴۰ درصد مرگ ها زودرس هستند

به گزارش جام جم سرا ، دکتر محمدرضا مسجدی درباره بیماری های غیر واگیر گفت: در حال حاضر از ۶۸ میلیون مورد مرگ در سال، ۳۸ میلیون مرگ مربوط به بیماری های غیر واگیر است. متاسفانه ۴۰ درصد این مرگ‌ها زودرس هستند یعنی در سن زودتر از ۷۰ سالگی اتفاق می افتند و بدتر از آن این است که ۷۵ درصد کل مرگ و میرها و ۸۲ درصد این مرگ های نارس در کشورهای فقیر و در حال توسعه رخ می دهد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۸ میلیون نفر در دنیا به علت بسیاری بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست دادند که ۴/۳ درصد این آمار متعلق به کشورهای با درآمد متوسط و فقیر است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در این جدول گنجانده می شوند.

مسجدی تصریح کرد: تاکنون ۴ دسته بیماری را علت اصلی مرگ و میر اعلام کرده اند که بیماری های قلب و عروق، سکته قلبی و مغزی نیز جزو همین دسته هستند. همانطور که آگاه هستید سالانه بیش از ۱۷ میلیون نفر به علت بیماری قلب و عروق، ۲/۸ درصد به علت ابتلا به انواع سرطان ها، حدود ۴ میلیون نفر به علت ابتلا به بیماری های تنفسی، بیش از یک میلیون نفر نیز به خاطر دیابت در جهان جان خود را از دست می دهند که این آمارها کشور غنی و فقیر نمی شناسند و تمامی کشورهای دنیا با این مشکل مواجه هستند.

سازمان بهداشت جهانی جهت «تطبیق همکاری های بین المللی با برنامه های ملی کنترل بیماری های غیر واگیر»، در حکمی محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران را به عنوان عضو گروه سیاست گذاری این سازمان در زمینه بیماری های غیر واگیر منصوب کرد.

از آنجا که پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر مانند سایر بیماری ها در تمامی کشورهای در حال توسعه یا پیشرفته از دغدغه های اصلی به شمار می رود، سازمان بهداشت جهانی با ابلاغ این حکم، اولین جلسه خود را اردیبهشت ۹۵ در شهر ژنو برگزار خواهد کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها