رئیس پژوهشکده پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مزیت ایران را در مقایسه با دیگر کشورها، تولیدات پاک دانست که مورد اقبال مخاطبان بخصوص خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۲۴۳۶۵
تولیدات پاک، امتیاز رسانه ملی است

دکتر حسن خجسته در گفت‌وگو با ستاد خبری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، ایران را پیشتاز تولید آثار فاخر اسلامی خواند و گفت: مزیت ایران در فضای رسانه‌ای امروز تولیدات پاک است و اجلاس کشورهای اسلامی ظرفیت عظیمی برای تبادل تولیدات با کشورهای اسلامی به‌منظور جذب مخاطبان جهانی است.

وی با بیان این‌که در حوزه بین‌الملل هر چه سرمایه‌گذاری شود کم است، افزود: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند منجر به ایجاد هویت جمعی در جهان و معرفی صحیح اسلام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما، با اشاره به برگزاری بازار فیلم اسلامی به‌عنوان مرکز عرضه محصولات رسانه‌ای پاک در جهان تاکید کرد: اگر بتوانیم بازار فیلم‌های اسلامی را برای تبادل محصولات ایجاد کنیم و پیوسته در حال تولیدات جدید باشیم و بستری مناسب برای تبادل آثار ایجاد کنیم فرصت بزرگی برای رسانه‌های کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌ایم. تبادل آثار اسلامی در این بازار، علاوه بر ایجاد منبع درآمد برای کشورها، منجر به استفاده‌ دیگر کشورها از تولیدات ارزان می‌شود و در نتیجه موجب رفع نیازهای رسانه‌ای کشورها و اعتلای تولیدات اسلامی خواهد شد.

وی فضای رسانه‌ای امروز جهان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: بخشی از رسانه‎های معاند در تقابل جدی با اسلام هستند و تلاش می‌کنند سدی در اذهان مخاطبان در برابر فهم پیام‌های اسلامی ایجاد کنند و پیام‌های خود را جایگزین پیام‌‌های رسانه‌های اسلامی کنند. این رسانه‌ها رقابتی با رسانه‌های کشورهای اسلامی ندارند بلکه فقط به‌دنبال دشمنی با اسلام هستند.

خجسته، تعدادی از رسانه‌ها را نیز رسانه‌های مشتری‌مدار خواند که به هر قیمتی به‌دنبال جذب مشتری هستند و گفت: این رسانه‌ها ممکن است هیچ ربطی با چارچوب فکری جمهوری اسلامی نداشته باشند و نگاهشان فقط مخاطب‌مداری است و به‌دنبال افزایش اعتبارات و تبلیغات هستند. متاسفانه امروزه بخشی از رسانه‌های کشورهای اسلامی سرگردان هستند و اگر اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که نقش مشاوره‌ای دارد بتواند کمک کند تا چارچوب جدیدی در این کشورها حاکم شود آنها احساس هویت جدیدی می‌یابند و بی‌شک اتفاق بزرگی رقم می‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها