مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست هماهنگی مسئولان کنگره بین المللی خطر جریان‌های تکفیری با شورای معارف سیما اظهار داشت: به دنبال برگزاری "کنگره خطر جریان های تکفیری‌ها در جهان اسلام " معاونت سیما برنامه ریزی گسترده ای در بسیج رادیو و تلویزیون های اسلامی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۷۹۶۴۹
رسانه ملی در برابر موج اسلام ستیزی قدعلم خواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین وی ادامه داد: همه رسانه های صوتی تصویری و مجازی موظفند جنایات تکفیری ها را بازگو کنند و برای بیان مظلومیت اسلام در موج اسلام ستیزی که در دنیای امروز به وجود امده است، سیمای جمهوری اسلامی تمام قد پای کار آمده است.

حسن گروسی گفت: در اطلاع رسانی کنگره خطر جریان های تکفیری ها در جهان اسلام حضوری پررنگ خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به پروژه اسلام هراسی غرب اضافه کرد: امروز بایستی همه علمای اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر بایستند تا با پدیده شوم تکفیر مبارزه کنند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به نقش رسانه های مجازی در ارائه تصویری مخدوش از اسلام ناب محمدی اشاره کرد و گفت: شبکه قرآن و معارف سیما با برنامه شب آسمانی توانست حقایق بسیاری در زمینه وهابیت را به مخاطب عام ارائه نماید به طوری که براساس نظر سنجی های موجود 30 درصد از مخاطبان این برنامه اهل تسنن بوده‌اند که از طریق پیامک های ارسالی رضایت 90 درصدی خود را از برنامه اعلام کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: همه علما و دانشمندان حوزه دین و رسانه باید به صورتی علمی به بیان خاستگاه تکفیری‌ها در جهان اسلام بپردازند و شبکه قرآن و حوزه سیما را در زمینه رفع شبهات این فرقه ضاله یاری رسانند.

حسن گروسی همچنین بر حضور پررنگ در اطلاع رسانی کنگره خطر جریان های تکفیری ها در جهان اسلام تأکید کرد و افزود: در زمینه ساخت مستند، تیزر، میزگرد و برنامه های گفت وگو محور، حوزه سیما امکانات خود را به کار خواهد بست.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیزاده موسوی، دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری در سخنانی به پیشینه کنگره خطر جریان های تکفیری‌ها در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 پیش کنگره در دو کانون اصلی بحران یعنی در سوریه و پاکستان برگزار شده و همه علمای تسنن و تشیع در مباحث و سخنرانی های خود به این خطر فراگیر تأکید دارند.

کنگره خطر جریان های تکفیری ها در جهان اسلام با هدف بیان جنایات تکفیری ها در جهان اسلام اجلاس خود را در شهر قم برگزار می کند و آیت الله مکارم شیرازی ریاست آن و آیت الله سبحانی دبیر علمی این هم اندیشی را برعهده خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها