جام جم کلیک: چند سال پیش بود که ساختاری به نام V2V در رسانهها به عنوان یک عنصر جذاب در افزودن امنیت به ساختار رانندگی مطرح شد، این ساختار شامل ارتباط مستقیم دو خودرو از نحوه حرکت، اطلاعات مربوط به شتاب، فاصله، مسیر حرکتی و غیره بوده است که موجب میشود تا خودروها بتوانند به رانندگان هشدار لازم درباره احتمال ورود یک خودروی دیگر به مسیر حرکتی آنها را بدهند. برای نمونه فرض کنید که در حال ورود به یک چهارراه هستید و دید کافی برای مشاهده کامل تقاطع را ندارید، این ساختار حرکتی در صورت وجود خودروی دیگر، هم به شما و هم به ماشین دیگر هشدار خواهد داد که یک اتوموبیل در زاویه خاصی نسبت به او در حال حرکت است و این امر به واسطه ارتباط مستقیم بین دو وسیله نقلیه انجام میشود.
حال دولت آمریکا استفاده از این ساختار را در دستور کار خود قرار داده است و معتقد است که با ارتباط مستقیم بین دو خودرو میتوان تصادفهای جادهای را به حداقل رساند. مسئولان دولت ایالات متحده اعلام کردهاند که استفاده از این ساختار به زودی برای تمامی شرکتهایی که در ایالتهای مختلف این کشور به عرضه وسایل نقلیه میپردازند، اجباری خواهد شد.
در حال حاضر مسیر ارتباط آزمایشی برای این نوع از ارتباط، فرکانس 5.9 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است ولی ممکن است در زمان استفاده از آن، این فرکانس تغییر کند. دولت آمریکا برنامه خود را برای اجرای هرچه سریعتر این طرح ریخته است و به احتمال فراوان درصورت اجرای آن، بسیاری از کشورهای دیگر نیز به سراغ بهره گرفتن از مزایای ارتباط مستقیم بین دو خودرو خواهند رفت.
احمد محمدحسینی
جام جم کلیک
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم: