گوگل درحال مذاکره با شرکت‌های خودروسازی و تامین قطعات است تا به روند ساخت خودروی بدون راننده خود سرعت بیشتری بخشیده و آن را برای عرضه در سال 2020 میلادی آماده کند.
کد خبر: ۷۵۹۹۵۳
عرضه عمومی خودروی بدون راننده در سال 2020

جام جم کلیک: خودروی بدون سرنشین گوگل یکی از مهم‌ترین نمادهای پیشرفت فناوری محسوب می‌شود و حتی کسانی که با فناوری اطلاعات سروکار ندارند نیز به مطالعه اخبار این خودرو پرداخته‌اند. این خودرو که نمونه‌های پیش‌ساخت یا پروتوتایپ آن مورد آزمایش قرار گرفته است، سرانجام نخستین گام‌های عرضه عمومی را پیش روی خود می‌بیند زیرا گوگل در حال مذاکره با شرکت‌های مختلف ساخت قطعات خودرو است تا بتواند برای تامین موارد مورد نیاز خود برای ساخت این خودروی بدون نیاز به راننده، قراردادهای مناسب را با شرکت‌های مختلف امضا کند.

هدف گوگل عرضه رسمی این خودرو در سطح جهانی است و تاریخ این هدف برابر با سال 2020 میلادی قرار گرفته است. در این میان کریس آرمسون به‌عنوان سرپرست پروژه خودروری بدون راننده گوگل درباره آن می‌گوید: «ما با شرکت‌های بزرگ خودروسازی وارد مذاکره مستقیم شده‌ایم و آن‌ها نیز در نوع خود پیشنهادات بسیاری جذابی برای همکاری با ما ارائه کرده‌‌اند. این امر که بخواهیم بگوییم خود ما این کار را بهتر انجام خواهیم داد واقعا متکبرانه است.»

شرکت گوگل در حال حاضر با شرکت‌های بزرگی مانند فولکس واگن، دایملر، جنرال موتورز، فورد و تویوتا در حال مذاکره است تا قرارداد همکاری خود را با شرکتی که بهترین گزینه را به این پروژه پیشنهاد می‌دهد به امضا برساند. شایان ذکر است که با توجه به سخنان الون ماسک (مدیر شرکت خودروسازی تسلا و یکی از بزرگ‌ترین متخصصان در زمینه هوش مصنوعی) این فناوری تا پنج سال دیگر موانع قانونی خود را پشت سر خواهد نهاد. در این میان واضح است که شرکت‌های متعددی به این رده گام خواهند نهاد ولی گوگل به‌عنوان نخستین شرکت پیشگام در این زمینه دارای شانس موفقیت بالایی خواهد بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها