امتیازات بخش Windows Experience Index تا چه میزان معتبر است؟
کد خبر: ۷۹۸۶۰۸
پرسش و پاسخ: رتبه‌بندی سخت‌افزار رایانه در ویندوز

بهرام از مازندران: چقدر می‌شود به روشی که ویندوز به سخت افزارهای رایانه (کارت گرافیگ، رم، سی.پی.یو و هارد) امتیاز می‌دهد، اطمینان کرد؟

پاسخ کلیک: گویا هدف مایکروسافت از معرفی این قابلیت در ویندوز، امتیازدهی به رایانه‌ها و اعلام توان سخت‌افزاری برنامه‌ها و بازی‌ها مطابق با این امتیازها بوده است. به‌عبارت دقیق‌تر امتیازی که این قابلیت به رایانه‌ شما اختصاص می‌دهد میانگین امتیازهای سخت‌افزارهای مختلف نیست و حداقل امتیاز است. به‌عنوان مثال چنانچه رایانه‌ شما به پردازشگر Core i7، حافظه‌ رم هشت گیگابایت و گرافیک قدرتمند مجهز باشد، اما هارد‌دیسک آن ظرفیت کمی داشته باشد، امتیاز پایینی در حالت کلی به شما تعلق خواهد گرفت. تنها مزیت این روش امتیازدهی برای معیارسنجی نصب نرم‌افزارها روی ویندوز است. به‌عنوان مثال چنانچه نرم‌افزاری به حداقل امتیاز 2 نیاز داشته باشد و امتیاز رایانه شما 2.9 باشد، شما می‌توانید نرم‌افزار موردنظر را براحتی روی دستگاه خود نصب کنید. همچنین هر سخت‌افزار در این بخش امتیاز خاصی را به خود اختصاص می‌دهد که این امتیاز از 1 تا 7.9 متغیر است. شما می‌توانید امتیاز دریافتی هر قطعه را با امتیاز آن قطعه در دیگر رایانه‌ها مقایسه کنید. در هر حال چنانچه قصد دارید سخت‌افزار رایانه‌ خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهای تست سخت‌افزار و سرویس‌های آنلاینی که به مقایسه سخت‌افزارهای مختلف و توان پردازشی آنها می‌پردازند، کمک بگیرید. (بنچ‌مارک سخت‌افزاری)

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها