برای افزایش حجم درایو c در لپ‌تاپ از برنامه paragon partiotion manager استفاده کردم، ولی بعد از اجرای عملیات، سیستم دیگر بالا نیامد.
کد خبر: ۷۹۶۷۹۷
پرسش و پاسخ: بوت نشدن رایانه پس از پارتیشن‌بندی

حامد اسفندیاری از اصفهان: یعنی هنگام روشن کردن لپ‌تاپ صفحه سیاه رنگ اولیه به نمایش گذاشته می‌شد و دیگر هیچ. به همین دلیل خواستم ویندوز را دوباره نصب کنم ولی در مراحل نصب ویندوز در قسمتی که باید درایو مورد نظر برای نصب ویندوز را انتخاب کنیم هیچ‌ درایوی دیده نمی‌شد. تقریبا می‌توان گفت هارد اصلا شناسایی نمی‌شد. من نگران از دست رفتن اطلاعاتم هستم.

پاسخ کلیک: این مشکل برای بسیاری از کاربران رخ می‌دهد و در بیشتر موارد نیز در شرایطی ایجاد می‌شود که اعمال تغییرات روی درایو مربوط به ویندوز انجام شود. به‌دلیل اجرای ناموفق تغییرات درایو مربوط به بوت سیستم‌عامل و در ادامه‌ آن جداول پارتیشن روی هارد‌دیسک شما با مشکل مواجه شده‌ است. این مشکل موجب از دست رفتن اطلاعات شما نمی‌شود، اما تا پیش از اصلاح جداول پارتیشن چنانچه هارد را فرمت کرده یا دوباره آن را پارتیشن‌بندی کنید بازیابی اطلاعات بسیار دشوار خواهد بود. برنامه‌های مختلف مدیریت پارتیشن، دیسک‌های بوت زنده‌ای دارند که می‌توانید با استفاده از آنها رایانه را بوت کرده و جداول پارتیشن را اصلاح کنید. در صورتی‌که به استفاده از این برنامه‌ها تسلط ندارید نیز پیشنهاد می‌کنیم هارد‌دیسک رایانه را به یکی از مراکز بازیابی اطلاعات ببرید تا با ترمیم جداول پارتیشن‌ها، بدون از دست رفتن اطلاعاتتان هارد را برای شما پارتیشن‌بندی کنند.

نکته مهم: همواره هنگام استفاده از نرم‌افزارهای پارتیشن‌بندی بخصوص در مواردی که عملیات پارتیشن‌بندی نیازمند ری‌استارت و انجام مراحل پیش از بوت سیستم‌عامل است، یک نسخه کپی از اطلاعات خود تهیه کنید، زیرا به دلایل متعدد (حتی قطع برق) احتمال بروز خطا و از دست رفتن پارتیشن‌ها وجود دارد.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها