ثبت حق اختراع تلفن هوشمند به نام مایکروسافت

شرکت مایکروسافت که تلاش زیادی کرده تا وضعیت گوشی‌های لومیای خود را در بازار تقویت کند، هفته گذشته پتنت (حق اختراع) جدیدی را به نام خود ثبت کرد.
کد خبر: ۷۸۹۶۹۶
ثبت حق اختراع تلفن هوشمند به نام مایکروسافت

این پتنت نشان می‌دهد یک تلفن‌ همراه می‌تواند لایه‌های مختلف سیستم‌‌های عامل را اجرا کند. امکان بوت چندگانه باعث می‌شود کاربر دسترسی سریع‌تری به عملکردهای تلفن ‌همراه خود داشته باشد.

پتنت مایکروسافت که با ‌عنوان Multi OS Boot Via Mobile Device ثبت شده اجازه می‌دهد هر تلفن ‌همراه در فازهای مختلف بتواند براساس توانایی‌ها و اولویت‌ها از گروهی از سیستم‌های‌ عامل‌ استفاده کند. این قابلیت به تلفن‌های همراه امکان می‌دهد با توجه به نوع کاربرشان، سیستم ‌عاملی با همان مشخصات را انتخاب و پردازش اختصاصی و مفیدتری ارائه کنند. برای مثال اگر تلفن‌ همراه در اختیار یک کودک قرار گیرد، سیستم ‌عامل می‌تواند در یک لایه ابتدایی‌تر بوت شود تا کاربر فقط اجازه بازی و تماس‌های فوری را داشته باشد، یا زمانی که در سفر هستید، می‌توانید سیستم‌ عامل را در لایه‌ای بوت کنید که فقط امکاناتی مانند عکس گرفتن، مسیریابی و فیلمبرداری قابل استفاده باشد. با این پتنت، گجت‌ها به ‌صورت اختصاصی‌تر از توانایی‌های خود استفاده می‌کنند و پردازشگر به واسطه سیستم‌ عامل استفاده شده بهینه‌تر عمل می‌کند. `

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها