جام جم سرا- مواد لازم: هویج: ۵ عدد متوسط، کلم برگ: یک عدد کوچک، سبزی آش (شامل تره، جعفری، اسفناج، گشنیز و سیر تازه): یک کیلو، پیاز بزرگ: ۲ عدد، بلغور گندم: ۲ لیوان، برنج: یک لیوان، نخود و لوبیا: یک و نیم لیوان، نمک و فلفل و روغن: به میزان لازم، سیر: نصف بوته کوچک، نعنا داغ: ۴ قاشق غذاخوری.
کد خبر: ۷۸۹۳۸۵
آموزش آشپزی: طرز تهیه «آش کلم و هویج»

طرز تهیه:

ابتدا نخود و لوبیا و برنج و بلغور را جداگانه، از قبل خیس و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید و بگذارید بپزد. وقتی نیم‌پز شد، سبزی پاک و خرد شده را به همراه برنج و بلغور با آب گوشت روی حرارت بگذارید و بعد نخود و لوبیا را هم اضافه کرده و با حرارت ملایم بپزید. هویج و سیر را رنده کنید. کلم‌برگ را هم ریز خرد کرده و همه مواد را به آش اضافه کنید و نمک و فلفل را هم در ‌‌نهایت بریزید. بگذارید آش حسابی جاافتاده و لعابدار شود. هر دو پیاز را خرد و سرخ کنید. آش را در ظرف مناسبی کشیده و با پیازداغ فراوان و نعناداغ و سیرداغ تزئین و میل نمایید. (جام جم سرا/ چاردیواری، ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
عالی
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
۰
۰
عالی بود
پریا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
۰
۰
اول تشكر كنم از دستور پخت غذاهاتون من اصفهانیم اما شوهرم تبریزیه خیلی سرك میكشم كه بتونم واسه خانوادش غذای باب میلشونو درست كنم من این آش درست كردم اما واسه اینكه خانواده ای خودمم دعوت بودن یه كم تغییرش دادم به جای كلم كرفس ریختم و خدارو شكر دو طرف دوست داشتن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها