شبکه‌های اجتماعی در تصرف نوجوانان

چه کسانی بیشتر از همه در فیس‌بوک هستند؟

یک بررسی آماری از افراد عضو در شبکه‌های اجتماعی نشان داده است که فیس‌بوک بیشترین اعضای نوجوان را به خود اختصاص داده است و آماری غیرقابل قیاس با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد.
کد خبر: ۷۸۶۰۸۳
چه کسانی بیشتر از همه در فیس‌بوک هستند؟

جام جم کلیک: تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا محیط فیس‌بوک درحال تغییر است؟ بسیاری از پست‌ها تغییر محور داده‌اند و دیگر خبری از پست‌های سنگین و عمیق نیست، بسیاری از افراد حسا‌ب‌های کاربری خود را دیربه‌دیر چک می‌کنند و چندین و چند مورد دیگر؟ اگر شما به این موارد پی برده‌اید باید بدانید که این موارد نشانگر یک نکته بسیار ساده هستند، فیس‌بوک توسط نوجوانان تصرف شده است و به همین دلیل نیز افراد مسن‌تر حضور در این محیط را دشوارتر از پیش یافته‌اند.

در آماری که از میزان حضور نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی ثبت شده‌ است، نتیاج جالبی به دست آمده است که نشان می‌دهد فیس‌بوک بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری برای نوجوانان جذاب است. در این آمار مشخص شده است که 94 درصد نوجوانان به‌صورت روزانه به اینترنت می‌روند و در این میان درصد حضور آن‌ها در هریک از شبکه‌های اجتماعی نیز به‌صورت مجزا برداشت شده است. شایان ذکر است که منظور از نوجوان در این تحقیقات، افرادی هستند که بین 13 تا 17 سال سن دارند.

نتایج این آمار نشان می‌دهد که چند درصد از نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور دارند و می‌توانید این نتایج را به تفکیک در ادامه مشاهده کنید:

فیس‌بوک: 71 درصد
اینستاگرام: 52 درصد
اسنپ‌چت: 41 درصد
توییتر: 33 درصد
گوگل پلاس: 33 درصد
واین: 24 درصد
تامبلر: 14 درصد
سایر موارد: 11 درصد

این آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی از نوجوانان به‌صورت همزمان در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی عضو هستند. نکته مهم دیگر این است که بقای شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک با توجه به عمر طولانی پیش‌ روی این افراد، تضمین شده به‌نظر می‌رسد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها