استفاده از فیس‌بوک برای طلاق غیابی در دادگاه‌های آمریکا

طلاق غیابی با فیس‌بوک

دادگاه‌های آمریکا از شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای اعمال طلاق غیابی استفاده می‌کنند و هنگامی که زن یا مرد به‌صورت غیابی از همسر خود طلاق بگیرد، پیام این طلاق از طریق حساب شبکه اجتماعی فرد مقابل به او ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۵۲۵۴
طلاق غیابی با فیس‌بوک

جام جم کلیک: شاید کاربردهای شبکه‌های اجتماعی هنوز به حد بهینه خود نرسیده‌اند و پتانسیل این شبکه‌ها به مراتب بالاتر از حدی است که امروزه از آن استفاده می‌کنیم و شاید هم این شبکه‌ها به اشباع در کاربری رسیده و در حال حاضر تنها ایده‌های دیوانه‌وار و عجیب را می‌توان بر روی آن‌ها اجرا کرد.

مصداق بارز این امر را می‌توان قانون جدیدی دانست که به تازگی در ایالات متحده آمریکا ثبت شده است و به موجب آن شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای اعمال طلاق غیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته فکر نکنید که این ماجرا در تمام جهان عملی خواهد شد زیرا این نوع از طلاق تنها به واسطه فرهنگی نادرست که در این کشور به‌شدت به چشم می‌خورد ممکن خواهد بود.

ماجرا از این قرار است که بسیاری از افراد با رها کردن همسر خود به شهرهای دیگر می‌روند و عملا پیدا کردن آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. در این میان برای اعمال طلاق غیابی باید هر دو طرف از ماجرا آگاه گردند و به همین دلیل نیز پیش از این دادگاه وظیفه داشت تا طرفی را که مفقود شده بود یافته و موضوع را به او اطلاع دهد تا شانسی برای رفع اشتباهات سهوی و بازگشت به زندگی وجود داشته باشد ولی این فرایند به علت عدم وجود آدرس دسترسی مناسب از افراد، در برخی از موراد بیشتر از حد به‌طول می‌انجامید. حال دادگاه‌های آمریکا مجاز هستند تا با استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک، برای سه هفته متوالی به فرد مربوطه پیام شخصی ارسال کنند و تحت هر شرایطی در صورت عدم حضور فرد پس از سه هفته می‌توانند بدون هیچ دردسر قانونی برای اعمال طلاق اقدام کنند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها