محکومیت 25 ساله در انتظار مخلّ فعالیت پلیس

25 سال محکومیت برای استفاده از لیزر

مردی به خاطر لیزر انداختن به هلیکوپتر پلیس دستگیر شد
کد خبر: ۷۸۳۴۳۹
25 سال محکومیت برای استفاده از لیزر

جام جم کلیک: مردی در فرزنو، شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا، به جرم لیزر انداختن به شیشه‌ی هواپیمای گشت جاده‌ای پلیس به یک سال زندان محکوم شد. این خبری بود که چهار ماه پیش در رسانه‌ها منتشر شد.

شاید این اتفاق در نظر اول خنده‌دار بنماید، اما لیزر انداختن به هواپیماها، بالگردها و وسایل نقلیه‌ی پرنده‌ی دیگر در آمریکا به یک اپیدمی تبدیل شده است. از سال 2005 که اف.بی.آی اقدام به پیگیری این موارد کرد، تا کنون حدود 17000 مورد لیزراندازی گزارش شده که یک پنجم آن (معادل 3960 مورد) مربوط به سال 2013 بوده است. طی 3 ماهه‌ی اول سال 2014 نیز، حدود 9.5 مورد در روز گزارش شده است.

حال، در موردی مشابه، مردی دیگر از ایالت فرزنو، به دلیل لیزر انداختن به هلیکوپتر پلیس دستگیر شده است. هنگامی که ماموران برای دستگیری وی به محل اختفایش مراجعه می‌کنند، نرم افزاری را در آیفون وی کشف می‌کنند که اجازه‌ی استراق سمع گزارش‌های پلیس را به وی می‌داد. جالب اینجاست که اولین خودروی اعزامی به محل، در راه دچار تصادف شده و سرنشینانش دچار آسیب جدی شده‌اند. با توجه به نرم افزار استراق سمع، نیروهای پلیس بر این باورند که مجرم از سانحه‌ی رخ داده برای خودروی اول خبردار بوده است.

در هر حال چیزی نمی‌توان گفت جز اینکه این هم یک نوعش است!

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها