خالق این بازی شاهد سه‌برابر شدن فروش محصولات خود بود

سود نجومی Clash of clans در سال گذشته

شرکت فنلاندی Supercell به‌عنوان یک شرکت کوچک ولی خوش‌نام در زمینه ساخت بازی‌های تلفن همراه شناخته می‌شود و به واسطه سه‌ عنوان محبوب خود در سال گذشته موفق به دوبرابر کردن سود و سه برابر کردن فروش خود در بازار تلفن‌های همراه شد.
کد خبر: ۷۸۲۸۱۷
سود نجومی Clash of clans در سال گذشته

جام جم کلیک: شاید حتی اگر شما نیز از طرفداران بازی مشهور Clash‌ of clans نباشید، از محتوا و نحوه انجام این بازی خبر داشته باشید، بسیاری از افراد در سراسر جهان ساعت‌ها از وقت خود را به این بازی معتادکننده آنلاین اختصاص می‌دهند زیرا انجام آن به یک اینترنت همراه و یک تلفن همراه هوشمند نیاز دارد. در کنار این بازی از دیگر بازی‌های آنلاین محبوب می‌توان به عناوینی مانند Hay day و Boom beach اشاره کرد. اما وجه مشترکی که بین تمامی این بازی‌ها وجود دارد این است که سازنده هر سه عنوان یاد شده شرکت فنلاندی Supercell است.

کمپانی Supercell ابتدا کار خود را به‌عنوان یک شرکت کوچک شروع کرد ولی پس از عرضه عنوان محبوب Clash‌ of clans در سال 2012، به‌تدریج به یک غول تبدیل شد و این رشد تا حدی ادامه داشته است که در سال گذشته میلادی این شرکت به سودی 564 میلیون دلاری دست پیدا کرده است در حالی که سود سال پیش از آن تنها 243 میلیون دلار بوده است. درآمد کلی این شرکت نیز تقریبا سه برابر شده است.

این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید هر سه عنوان محبوب این شرکت، بازی‌هایی رایگان در بازارهای نرم‌افزاری هستند و درآمد اصلی این شرکت از تبلیغات در بازی‌ها و همچنین از طریق فروش آیتم‌های بازی به هواداران انجام می‌شود که با توجه به قیمت پایین این آیتم‌ها می‌توان درک کرد که میزان همه‌گیری این بازی‌ها تا چه‌اندازه بالا بوده است که سودی بیش از نیم‌ میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها