جام جم سرا: ‌مردی ۲۴ ساله‌ام. ۸ ماه است که ازدواج کرده‌ام. من و همسرم خیلی یکدیگر را دوست داریم، اما نمی‌دانم چرا خواهرزن و باجناقم به من حسودی می‌کنند. چه کار باید کرد؟
کد خبر: ۷۸۱۶۳۹
نصیب من هم خواهرزن و باجناقی حسود شد!

پاسخ مشاور:‌ این گونه استنباط می‌شود که از زندگی مشترکتان راضی هستید. با توجه به این نکته مهم که به شما برای بهبود شرایطتان کمک زیادی خواهد کرد، قبل از هر چیز، باید در نگاه به اطرافیان خود دیدگاهی مثبت اتخاذ کنید و از پیشداوری و ذهن‌خوانی منفی بپرهیزید؛ زیرا ذهنیت منفی، می‌تواند باعث شود که درباره رفتار و عملکرد دیگران قضاوت نادرستی داشته باشید.
همچنین گاهی اوقات سطح انتظاراتی که از دیگران دارید ممکن است به گونه‌ای باشد که امکان برآوردن انتظاراتتان برای اطرافیان شما مقدور نباشد و در نتیجه این احساس در ذهن شما شکل می‌گیرد که چون آن‌ها طبق خواسته و میل شما عمل نکردند پس به شما حسادت می‌ورزند در حالی که اگر بتوانید خود را جای آنان بگذارید، آن‌گاه متوجه خواهید شد که اشکال از دیگران نیست.
با توجه به این توضیحات و اگر حسادت آن‌ها برای شما اثبات شده است، لازم است که موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:


علت حسادت را بیابید

اگر با توجه به توضیحات مطرح شده، فکر می‌کنید که واقعا این حس در خواهر همسر و باجناقتان وجود دارد، لازم است به دنبال علت‌های بروز این حسادت باشید و بررسی کنید که بیشتر روی چه موضوعاتی این حسادت‌ها نمود پیدا می‌کند و تلاش کنید از صحبت درباره آن‌ها در جمع خودداری کنید.


مراقب رفتار‌هایتان باشید

نحوه برخورد‌ها و رفتارهای شما و بخصوص همسرتان با آن‌ها، می‌تواند در کاهش یا افزایش این حس نقش زیادی داشته باشد؛ به عنوان مثال اگر شما از موقعیت شغلی و مالی بهتری برخوردار هستید باید به گونه‌ای رفتار کنید که آن‌ها احساس نکنند شما یا همسرتان به آن‌ها فخر می‌فروشید.


از غرور و خودبر‌تربینی پرهیز کنید

اگر وضعیت مالی و ارتباطی شما به گونه‌ای است که بهتر از آن‌ها زندگی می‌کنید و همین امر باعث شده است که به آن‌ها نگاه بالا به پایین داشته باشید، باید بدانید که در دراز مدت خانواده همسرتان یک دید متفاوت به شما و آن‌ها خواهند داشت و در آن صورت خواهر همسر و باجناقتان علاوه بر حسادت، کینه و نفرت نیز به شما پیدا خواهند کرد. بنابراین سعی کنید از رفتارهای تحریک کننده و نقش بازی کردن در حضور جمع، پرهیز و ضمن رعایت سن و سالشان، همواره با احترام با آن‌ها رفتار کنید.


جزییات زندگی خود را به آن‌ها نگویید

به لحاظ اینکه شما در دوران عقد هستید و به طور طبیعی ممکن است بیشتر به تفریح بروید یا خریدهای متفاوتی داشته باشید، توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که اگر شما همه تفریحاتی را که با همسرتان می‌روید با آب و تاب برای آن‌ها تعریف کنید، ممکن است باعث شود که حسادت در وجودشان تحریک شود یا خودشان را با شما مقایسه کنند و همین حسادت برای شما مشکل ایجاد کند. (حسین محرابی، کار‌شناس ارشد روانشناسی/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۱
۲
سلام باجناق همینه بیشتر از این ازش انتظار نداشته باش
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها