ارتباط شما و همسرتان در چاردیواری خانه به ارتباط خانواده شما با دیگران هم بستگی دارد. هر کدام از شما فرزند یک خانواده دیگر هستید و زمانی که با هم ازدواج می‌کنید، شریک زندگی‌تان وارد خانواده پدری‌تان خواهد شد. شما نیز همین طور، پس علاوه بر این‌که باید حواستان به ارتباط فی‌مابین خودتان باشد، باید مراقب «استراتژی‌های برون‌مرزی» هم باشید. صحبت ما درباره ارتباط عروس و مادرشوهر و داماد و مادرزن نیست، نوبتی هم که باشد باید کمی درباره دو ارتباط شیرین دیگر صحبت کنیم: ارتباط جاری‌ها و باجناق‌ها.
کد خبر: ۶۳۷۵۷۰

ابتدا روی صحبت با خانم‌هاست. شما وقتی وارد خانواده همسرتان می‌شوید علاوه بر مادرشوهر و خواهرشوهر، یک رابطه کلیدی دیگر را هم باید مدیریت کنید؛ رابطه با جاری! یک عضو مونث دیگر در خانواده همسرتان که مانند شما از خانواده دیگری آمده است. شما دو نفر تقریبا شرایط یکسانی دارید و اگر درست رفتار کنید، می‌توانید دوستان خوبی برای هم باشید. گاهی روابط مثبت جاری‌ها به یک رابطه دوستانه صمیمانه، مخلصانه و مفرح تبدیل می‌شود و گاهی نیز تیرگی روابط جاری‌ها چنان بر روشنی‌اش می‌چربد که دست هر دشمن خونی را از پشت می‌بندد.
و اما شما آقایان محترم، ارتباط شما هم دقیقا به همین شکل است. باجناق شما می‌تواند برایتان یک دوست خوب باشد. کسی که مثل برادر در مشکلات زندگی یاریتان کند یا با رفتار غلط هر دوی شما مانند دشمن درجه یک در زندگی هم شوید.
اما چه باید کرد تا این ارتباط‌ها دوستانه باشد.کار چندان سختی نیست، کافی است از همان ابتدا حواستان به احساسات و رفتارتان باشد.
در قدم اول نگاه‌تان را به این رابطه درست کنید. حرف‌هایی مثل «ژیان ماشین نمی‌شه و باجناق فامیل» یا «لباس دو هوو را در یک بقچه می‌شه بست، اما لباس دو جاری را نه» مربوط به فرهنگ غلطی است که نتیجه‌اش تیره و تار شدن روابط خانوادگی است. سعی کنید احساستان نسبت به جاری و باجناقتان، یک احساس مثبت باشد.
گاهی رقابت‌های غلط و حسادت‌های بین افراد به دلیل مدیریت نکردن بزرگ‌ترها وگاهی به دلیل رفتارهای ناصحیح همسر است. زنی که شوهرخواهرش را به رخ همسر خود می‌کشد یا مردی که مدام از زن برادر خود تعریف می‌کند، زمینه حسادت را در خانواده ایجاد کرده است. پس بهتر است هر کدام از شما حواستان به حساسیت همسرتان باشد.
فراموش نکنید وقتی ما از روابط دوستانه حرف می‌زنیم، منظورمان دست به یکی‌کردن برای آزار خانواده همسر نیست. گاهی بزرگ‌ترها از رفاقت دو جاری یا دو باجناق احساس خطر می‌کنند و آن زمانی است که دوستی‌های ظاهری آنها به منظور قدرتمند‌شدن علیه آنان باشد. اگر می‌گوییم دوستی‌های برون‌مرزی می‌تواند به استحکام عشق بین شما و همسرتان کمک کند، منظورمان این است که براستی خانواده همسرتان را دوست داشته باشید و ازغیبت و بدگویی در مورد آنان اجتناب کنید.
|جام جم سرا|نداداودی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها