مثل روییدن شبانه شبدر و پلک زدن یک گنجشک کوچک

«جام جم سرا» ۲ ساله شد

درست مثل یک چشم بر هم نهادن، مثل یک لحظه بر پشتی صندلی تکیه دادن و به آسمان چشم دوختن، مثل پلک زدن یک گنجشک کوچک، مثل خواب یک پروانه، مثل رویش شبانه شبدر و مثل لبخند زدن یک غنچه گل، این‌قدر سریع زمان گذشت و «جام جم سرا» دو ساله شد.
کد خبر: ۷۶۱۹۵۳
«جام جم سرا» ۲ ساله شد

دو سال از همراهی شما با جام جم سرا گذشت و در این مدت شما مخاطبان دوست داشتنی همواره در اخبار تلخ و شیرین کنارمان بودید، ایمیل زدید، پیغام گذاشتید، نظر نوشتید، انتقاد کردید و هر روز که گذشت ما را امیدوار‌تر کردید به راهی که اول بهمن سال ۱۳۹۱ خورشیدی در آن گام نهادیم.

دو سال از راه اندازی جام جم سرا گذشت و هر روز ما شاهد قدکشیدن آن با تکیه بر همراهی شما بودیم و خوشحالیم که نمودار بازدیدها و همراهی‌ها و حتی سرزدن‌های مداوم شما به «جام جم سرا » ما را سرشار‌تر از پیش کرده است. به پشتوانه همین همراهی است که امید داریم بر اساس آنچه شما می‌پسندید، جام جم سرا نیز پربار‌تر از پیش، پیش رود.

ما در جام جم سرا بر این باوریم که خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جوامع است. هر آنقدر که اعضای آن خودساخته‌تر، آموزش‌دیده‌تر، والا‌تر، پویا‌تر و فرهنگی‌تر باشند، جوامع نیز، از آن‌جا که برآیند افکار، گفتار، و رفتار این نهاد است، سازنده‌تر، والا‌تر و فرهنگی‌تر خواهند بود.

این صفات را با هر صفتی دیگر جابجا کنیم،‌‌ همان از جامعه درو خواهیم کرد که در این نهاد کوچک‌تر کاشته‌ایم. کافی‌ست به هنجار‌ها و ناهنجاری‌ها، پیشگیری‌ها و آسیب‌ها، بیماری و سلامت روان، بیان، و عمل این دو تأملی دقیق‌تر کنیم تا نشان هر یک و ارتباط مستقیمشان را به یکدیگر، در اغلب جوامع بخوبی ببینیم و دریابیم.

بر همین اساس، پرداختن به موضوعات مرتبط با این نهاد اثرگذار از جمله دغدغه‌های مؤسسۀ فرهنگی و مطبوعاتی جام‌جم بوده است که با راه‌اندازی وبسایت «جام‌جم‌سرا» در مجموعه جام‌جم آنلاین، کوشیده‌ایم مطالبی در جهت استحکام، سلامت و پویایی این نهاد ارائه کنیم.

«جام‌جم‌سرا» در سرفصل‌ها و زیرشاخه‌های موضوعی خود، از زندگی می‌گوید، از خوشبختی، از گشودن پنجره‌های شادی، سلامت، نشاط، پویایی و راه‌های رسیدن به تفاهم و همدلی و باز کردن گره‌های زندگی.

با توجه به اینکه افراد جوامع، سلائق و علائق متفاوت دارند، ما نیز می‌کوشیم خواسته‌ها و سلیقه‌های گونه‌گون را در نظر داشته باشیم. به همین دلیل ممکن است مطلب یا موضوعی از نگاه کسانی بسیار خوب و عالی باشد و از نگاه دیگرانی نه. با این حال تلاش داریم، اگر درباره تقویت بنیانهای خانواده، رفع مشکلات اعضای آن، روابط زناشویی و عاطفی همسران، راهنماییهای مرتبط با جوانان بالغ و یا در آستانه ازدواج، خواستهای گونه‌گون افراد در زمینه آشپزی، فوت‌وفن و خانه‌داری، گل و گیاه و سرگرمی، یا سلامت جسمی، روانی، و حتی جنسی این اعضا مطلبی نشر می‌دهیم، حتی الامکان مبانی و راههایی علمی‌تر و عملیتر را در نظر داشته باشیم و با نشر و بازنشر هر آنچه به نوعی با اصول و فروعِ خانه و خانواده و آگاهی‌ها و دانستنی‌ها و حتی سرگرمیهای مورد نیاز آن مرتبط است به پویایی و ارتقاء این نهاد و اوقات افراد بزرگسالش کمکی در حد توان کنیم.
خوشحالیم که خوانندگان و خواهندگان چنین آگاهی‌ها و نیازهایی، بسی سریع‌تر و زود‌تر از آنچه می‌اندیشیدیم به ما اعتماد کردند، در دل خود جایی برایمان باز کردند و با معرفی ما به دیگران نیز، موجب دلگرمی و افزایش مخاطبانمان شدند. سپاسگزار خواهیم بود اگر ما را از آنچه بیشتر می‌پسندید، نیاز بیشتری به دانستن یا خواندن یا دیدنش دارید از طریق بخش نظرات یا حتی نشانی ایمیلمان مطلع کنید تا در حد امکان، بیشتر به آن بپردازیم. امیدواریم آنچه نمی‌پسندید را هم با این نگاه که ممکن است مورد پسند و خواست دیگران باشد، تحمل بفرمایید.

شاید بد نباشد همین دوسالگی را بهانه‌ای کنیم برای دو یادآوری مهم:
* «جام‌جم‌سرا» وبسایتی خانوادگی نیست، بل‌که درباره خانواده است. به بیان روشن‌تر، اگرچه سرفصلی تحت عنوان کودک و نوجوان دارد، اما به دلیل طرح مشکلات و موضوعات مبتلابه بالغین، بخصوص همسران، و راهنمایی‌هایی که در زمینه مشکلات جنسی می‌شود، شاخۀ کودک و نوجوان آن بیشتر راهنمای والدین و بزرگترهای مرتبط با کودکان و نوجوانان است و در نتیجه، درباره کودکان و نوجوانان، نه برای استفاده آن‌ها. شایسته است خود والدین و خانواده‌ها هنگام استفاده از سایت بر کودکان خود نظارت داشته باشند.
* ما برنامه‌هایی را در مدار و افق آینده در نظر گرفته‌ایم که اندکی زمان می‌برد. بنا داریم تغییراتی را آرام آرام در بخش‌هایی از سایت ایجاد کنیم که از خلال تعامل با خوانندگان و در نظر گرفتن نظرات و خواست‌های آنها بوده است. البته چنین راهی همچنان که گفتیم در مسیر و کم‌کم رخ خواهد داد. امیدواریم بتوانیم آنچه را کاربرانمان دوست دارند تا حد توان اجرا کنیم. بر کار ما نظارت کنید، از ما انتقاد کنید، راهکار ارائه دهید و نظراتتان را با ما در میان بگذارید. مطمئن باشید درباره آنها شور و مشورت کرده، در صورت امکان برای استفاده بهتر اعمال خواهیم کرد.


لطفاً نظرات، پیشنهادها، راههای بهتر شدن و آنچه را درباره همراهی خود با جام جم سرا می‌خواهید در همین صفحه و از طریق بخش ارسال نظرات با ما در میان بگذارید. حتی اگر خاطره‌ای دارید، یا جام جم سرا سبب شده اثری بد یا خوب در زندگی شما رخ دهد بگویید تا دیگران هم آن را بخوانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۵
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
تولدت مبارك سایت خوب من :)
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
شما محشششششششرید . دوستون داریم موفق باشید
فریدون
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
خیلی ماهید . تبریك می گم . ایشالله 120 ساله بشید
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
از دیروز منتظر كیك تولد دو سالگی جام جم سرا بودم! از پارسال هر روز به اینجا سر می زنم و می خونم! صفحه های عكس و مطالب اجتماعی رو بیشتر دوست دارم. تصاویر اسلاید و گرافیكش حرف نداره. هر روز هم بهتر می شه. عنوانها اغلب طوری انتخاب می شن كه كاربر وسوسه می شه كلیك كنه. اما یه وقتایی نظرا دیر تایید می شه. یا با در نظر گرفتن شرایط مورد نظرتایید نمی شه. گاهی عدد درج شده نظرات تایید شده، با تعداد نظرات همخوانی نداره، بعضی وقتا صفحه خیلی بزرگ می شه و مطالب زیر نوشته ها می مونه .... و اینكه سایتی هستی كه نمی شه از دستت داد! راستی از صبح منتظر هدیه تقویم واسه دسكتاپیم! تولدتم مبارك!
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
مباركه . موفق باشید
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
تبرررررررررررررررررررررررررررررررررریك با یه عالمه گل
نوعروس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
در این روزگار كه اینترنت پر از سایت های زیاد و نامطمئنه ، چنین سایتی خیلی به داد خانواده می رسه . من مرتب به سایت شما سر می زنم و بخصوص در بخش مشاوره ها و مطالب روانشناسی همسران ازش استفاده می كنم . خدا قوت و پیروز باشید
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
چقدر عمر زود می گذره. باورم نمیشه به این سادگی یك سال گذشت . تبریك می گم و موفق باشید
مرتضی از نجف آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
موفق باشید
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
آرزوی پیشرفت روزافزوون واستوون دارم.ایشالا تولد صد سالگیتوون رو جشن بگیریم.
موفق و پیروز باشید
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
مبارك باشه . انشاءالله 120 ساله بشید
محمد پور
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
تبریك می گم به همه دست اندركاران جام جم . همه بخش های سایت شما خوب و مفید است اما من از بخش اختلال جنسی بیشتر استفاده می كنم. لطفا مطالب این بخش را بیشتر كنید كه به درد خانواده ها و بخصوص زوج های جوان می خورد .
سیاوش دبیر بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
اینكه نوشتید از ما انتقاد كنید رو واقعن بهش رسیدم. دیدم كه چند بار مشكلی بوده و قبول كردین. این خودش یكی از دلایلی هست كه بهتون اعتماد پیدا كردم. كمتر سایتی هست كه برای سلایق مختلف مطلب بذاره و انتقادهایی كه علیه خودش می شه رو هم منتشر كنه. از بلند نظری و اهتمام شما ممنونم. من و همسرم و حتی بعضی وقتا عروس و دامادهام زیاد توی خونه درباره سایت شما صحبت پیش می یاد و ازش استفاده می كنیم. در واقع بهونه ای هم شده برای مواقعی كه حرفی نداریم اما به بهونه فلان مطلب شما سر صحبت باز می شه. سایت خوبی دارید و امیدوارم به افقی كه در نظر دارید برسید.
شهره و محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
موفق و موید باشید در وظیفه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تان
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
سایتتون خیلی مزخرفه
یكی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شما خودت [...] كه همه چیزو مزخرف میبینی !!!
ممنون از سایت خوبتون :)
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
ساییتتون خیای عالی و دوست داشتنیه . درست مثل خواب پروانه، باز شدن غنچه گل و روییدن شبانه شبنم . تولدش مبارك و فرخنده
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
آقا یا خانم بدون نام عزیز ! باید دید هدف ما از مطالعه یك كتاب ، دیدن یك فیلم ، بازدید از یك سایت ، رفتن به یك پارك و كلا زندگی چیه؟ كاش دلایل مزخرف بودن جام جم سرا رو می نوشتید و ما بیشتر بهره می بردیم!
دلتنگ
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
تولدت مبارك همدم تنهایی های من .
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
واقعا سایت خوب،بی آلایش با مطالب مفیدی دارید.
خداقوت
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
مبارك باشه . لطفا پاسخ مشاوره ها رو زودتر بدید . ممكنه؟
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
خبلی سایت خوبی دارید. تبریك می گم. امیدوارم هر روز بهتر از دیروز باشید
بی ریا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
خیلی كم از مطالب زناشویی میگید وقتش نرسیده ؟ ممنون سایت خوبیه . كم كارین.
یك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
تولدتون مبارك جام جم سرای عزیز، ان شاالله صد ساله شید! همراه با آرزوی موفقیت و سلامتی و دست مریزاد برای همكاران عزیزتون.
سیده سیمارضویان از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
تولدت مبارك جام جم من....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها