عضو شورایعالی فضای مجازی اعلام کرد:

تخلف شرکت زیرساخت در ایجاد دیتاسنتر دولتی

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در پاسخ به این شائبه که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دسترسی به اینترنت قطع خواهد شد، گفت: اینترنت همچنان سرجای خود باقی است.
کد خبر: ۷۳۹۲۴۵
توضیحات دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد شبکه ملی اطلاعات؛ اینترنت سر جای خود باقی خواهد بود

به گزارش جام جم کلیک به نقل از فارس: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در پاسخ به این شائبه که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دسترسی به اینترنت قطع خواهد شد، گفت: اینترنت همچنان سرجای خود باقی است.

محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با حضور در یک برنامه تلویزیونی مصوبات بیستمین جلسه شورای عالی فضای مجازی را تشریح کرد.

وی در خصوص مباحث بیستمین جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت: هر جامعه‌ای ارزش‌های خود را در این فضا حاکم کرده و به دنبال ساماندهی فضای مجازی مطلوب هستیم که یکی از ابعاد فضای مجازی مطلوب، فیلترینگ هوشمند است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: نرم افزارهای قدیمی که در حوزه فیلترینگ بودند عمدتا در رابطه با آن بخشی که نامناسب تشخیص می‌دادند، کل سایت و یا کل آدرس سایت را مسدود می‌کردند، اما سیستم فیلترینگ هوشمند که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد شده نرم افزاری است که فقط آن بخش نامطلوب را مورد بررسی قرار داده و حذف می‌کند تا مابقی سایت که مفید است مورد استفاده کاربران قرار گیرد. به این ترتیب کاربران به همه اطلاعات مفیدی که مورد نیازشان است، دسترسی پیدا می‌کنند و راندمان بهره‌برداری در این فضا فوق العاده بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرم افزارهای مدرنی وجود دارد که در کشور هم چند مرکز هستند که روی آن کار می‌کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مورد راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، سرعت و هزینه این شبکه و همچنین این ابهام که آیا با راه‌اندازی این شبکه دسترسی به اینترنت قطع خواهد شد، گفت: معنای شبکه ملی اطلاعات این است که ما تمام اطلاعات مورد نیاز زندگی روزمره خود را به جای این که در خارج از کشور میزبانی کنیم و همه اطلاعات در داخل تولید، ارایه و میزبانی شده و یک ارتباط سهل، مطمئن و پایدار و ارزان برای همه آحاد جامعه ایجاد شود که بر همین اساس اینترنت کماکان ارتباطاتش سرجای خود باقی است.

انتظاری افزود: گزارش پیشرفت این شبکه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه شد و مرکز ملی فضای مجازی موظف شده گزارش‌های پیشرفت این پروژه را ارزیابی کند و انطباق آن با مصوبات شورای عالی فضای مجازی را به این شورا گزارش دهد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: کشورهای پیشرفته دنیا در حال ساماندهی شبکه ملی اطلاعات خود هستند و با وجود این که در ایران ۱۰ سال است که این موضوع مطرح شده، اما کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین خیلی سریعتر جلو می‌روند که این مهم هم منافع اقتصادی و هم منافع ملی در پی دارد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها