پخش سریال‌های «برابر اصل» و «دولت مخفی» از امشب از شبکه‌های یک و دو آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۷۵۳
پخش سریال‌های «برابر اصل» و «دولت مخفی» از  امشب

فیلمنامه سریال تلویزیونی برابر اصل را سیدجلال‌الدین دری نوشته و خودش هم آن را کارگردانی کرده است. پخش این سریال از امشب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک آغاز می‌شود.

به گزارش جام‌جم، در این سریال حسن جوهرچی، روناک یونسی، سیاوش طهمورث، نفیسه روشن، حدیثه تهرانی، آزاده ریاضی، پریسا روشنی، سولماز حصاری، حسام نواب‌صفوی، حشمت آرمیده، مجتبی طهمورث، محمد فیلی، عمار تفتی، امید زندگانی، زهرا اویسی و آرمان صورتگر بازی می‌کنند.

سیدجلال‌الدین دری، نویسنده و کارگردان سریال تلویزیونی برابر اصل درباره این اثر به جام‌جم گفت: قسمت اول سریال با آزادی مسعود یاوری (سیاوش طهمورث) از زندان اوین آغاز می‌شود. او به دلیل جعل اسناد به زندان افتاده و حالا پس از آزادی به دنبال گرفتن انتقام است. در قسمت اول سریال اکثر بازیگران حضور دارند و ضمن معرفی شخصیت‌ها مخاطب در جریان یک داستان انتقامگیری هم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سریال صرفا وجه سرگرم‌کنندگی ندارد و قصه تم آموزشی هم دارد و به مردم هشدار می‌دهیم که سعی کنند با هوشیاری معاملات روزمره را انجام بدهند تا در آینده دچار مشکل نشوند. در واقع مردم با دیدن این سریال با مسائل حقوقی بیشتر آشنا می‌شوند.

دری عنوان کرد: این سریال هر شب از شبکه یک پخش می‌شود و هم‌اکنون مشغول انجام دادن مراحل فنی قسمت‌های پایانی این سریال 14 قسمتی هستیم. امیرخسرو شاهوردی تدوین را انجام می‌دهد و امیر بکان هم ساخت موسیقی را به‌عهده دارد. محسن قمی، ترانه تیتراژ این سریال را براساس شعری از محمدعلی بهمنی می‌خواند. این سریال به سفارش شبکه یک و با مشارکت کانون سردفتران تولید می‌شود. تصویربرداری سریال برابر اصل اواخر مرداد به پایان رسید.

در سریال برابر اصل حسن جوهرچی نقش رضا گوهری و روناک یونسی نقش لیلا ـ همسر رضا ـ را بازی می‌کند. رضا گوهری سردفتردار است و درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود. حسام نواب‌صفوی نقش بازپرس محمودی و محمد فیلی هم نقش وکیل را به‌عهده دارد.

در سریال برابر اصل نفیسه روشن نقش شیده، حدیثه تهرانی نقش نسرین، عمار تفتی نقش آرش، امید زندگانی نقش سردفتردار، زهرا اویسی نقش منشی و آرمان صورتگر نقش دکتر را بازی می‌کنند.

داستان این سریال درباره زندگی آقای گوهری است که در یک دفتر اسناد رسمی مشغول به کار است. یاوری نسبت دوری با گوهری دارد و از آنجا که در گذشته قصد کلاهبرداری از این دفتر را داشته و موفق نشده؛ تصمیم به انتقام گرفته است، به‌همین دلیل با طراحی یک نقشه، کارآموزی را وارد دفتر می‌کند تا بتواند از این طریق انتقام بگیرد. وی درباره دلایلش برای نگارش فیلمنامه سریال برابر اصل گفت: من علاوه بر نویسندگی و کارگردانی در دفتر اسناد رسمی شاغل هستم، به همین دلیل در آنجا با موضوعات متعددی سر و کار دارم، حتی شاهد توقعات بیجای برخی مراجعه‌کنندگان هستیم، به همین دلیل تصمیم گرفتم قصه‌ای با این محوریت بنویسم. برخی از عوامل تولید این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری مجید طرقی، صدابردار محمدجواد یمقی، طراح صحنه محمد صادقی، طراح گریم رابعه ملاحسینی، منشی صحنه هدیه نصیری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز سعید نقدزاده، مدیر تولید مجتبی برهانی‌زاده و عکاس امیرکورش اعرابی.

روایت جنگ از جنوب تا شمال

سریال دولت مخفی با بازی بازیگرانی چون پژمان بازغی و لاله اسکندری، از امشب ساعت 21 و 30 دقیقه در شبکه دو به نمایش در می‌آید.

به گزارش جام‌جم، دولت مخفی سریالی درباره دفاع مقدس است که در سه فصل روایت می‌شود و بخش‌هایی از زندگی آزادگان را در اردوگاه‌های بعثی نمایش می‌دهد.

این سریال به تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی تولید شده و کارگردانی بخش‌هایی از آن توسط برزیده و بخش‌های دیگر توسط راما قویدل انجام شده است. فیلمنامه اولیه سریال را رحمان سیفی‌آزاد و داریوش رفیعی با حمایت موسسه فرهنگی پیام آزادگان نوشتند و پس از پایان نگارش، سیدمجید امامی و عبدالحسین برزیده آن را بازنویسی کردند.

دولت مخفی در 32 قسمت زندگی اسرا در اردوگاه‌ها و چشم‌انتظاری‌ خانواده‌ها را به صورت موازی به نمایش می‌گذارد. داستان این سریال از زمان حمله عراق به ایران آغاز می‌شود و در اردوگاه‌های اسرا ادامه پیدا می‌کند. فصل‌های اول و دوم سریال که دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد، به کارگردانی حسن برزیده ساخته شده و کارگردانی فصل سوم را راما قویدل برعهده داشته است.

پژمان بازغی، لاله اسکندری، سام درخشانی، علی اوسیوند، سعید داخ، مهدی صبایی، مهتاج نجومی، امیر آتشانی، مریم بوبانی، کاوه خداشناس، هادی قمیشی، مریم سلطانی، کریم خودسیانی، محمدرضا رهبری و ابراهیم برزیده از بازیگران سریال دولت مخفی هستند.

بازغی، بازیگر اصلی سریال دولت مخفی است و نقش سعید را بازی می‌کند که از جوانان جنوب کشور است و پدرش با شروع جنگ مفقود می‌شود. او برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آنها را به شمال کشور می‌برد، اما خودش به جبهه برمی‌گردد و مدام بین جبهه و شمال کشور در رفت‌وآمد است تا این‌که در عملیاتی به اسارت درمی‌آید و بعد از آن ماجراهای زندگی سعید در اردوگاه‌های عراقی به تصویر کشیده می‌شود.

لاله اسکندری نیز در این سریال دفاع مقدسی نقش پروانه را بازی می‌کند. سعید به پروانه علاقه‌مند است، اما هر بار که این دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اتفاقی مانع ازدواج آنها می‌شود. پژمان بازغی و لاله اسکندری پیش از این در سریال همچون سرو نیز نقش یک زوج در دوران دفاع مقدس را بازی کردند.

از دیگر بازیگرانی که در سریال «دولت مخفی» ایفای نقش می‌کنند، می‌توان به علی‌اکبر امیرآتشانی(غفور)، مهتاج نجومی (فروغ)، مریم بوبانی (صفورا)، هادی قمیشی‌بزرگ (حاج‌نایب)، کاوه خداشناس (اصغر)، ابراهیم برزیده (پرویز)، مریم سلطانی (پرستو)، کریم خودسیانی (اشکان)، محمدرضا رهبری (رحیم) و... اشاره کرد. به گفته حمید آخوندی، سریال دولت مخفی در شهرهای مختلفی تصویربرداری شده است که از آن جمله می‌توان به منطقه پرند در رباط‌کریم، شمال و جنوب کشور، تهران و شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد.

وی در این‌باره گفت: در فصل اول و دوم سریال شاهد رویدادهای دوران جنگ در دو بخش کشور هستیم؛ هم شمال و هم جنوب. بخش سوم سریال نیز روایت اردوگاه‌های رژیم بعثی است. درواقع دولت مخفی داستانی را در سه بستر روایت می‌کند؛ اول مناطق جنگی، دوم شهرهایی که دور از جنگ است و مردم جنگ‌زده را پناه داده‌اند و سوم، اردوگاه‌های عراقی که در بدترین شرایط اسرای ایرانی را در آنجا نگهداری‌ می‌کنند.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: داستان این سریال در زمان جنگ آغاز می‌شود و ما شاهد اتفاقاتی هستیم که زندگی سعید در دوران جبهه و اسارت را به صورت موازی با ماجراهای خانواده‌اش روایت می‌کند. درواقع دولت مخفی دو قهرمان دارد؛ یک مرد که سال‌های جنگ و اسارت را تحمل می‌کند و یک زن که سال‌های سختی و انتظار را تاب می‌آورد.

به گفته آخوندی، سریال در قسمت اول ماجراهای حضور خانواده سعید در شمال کشور را به تصویر می‌کشد و داستان از شمال آغاز می‌شود و بعد از آن به فضای جنگ و جبهه می‌رود. آخوندی معتقد است؛ این سریال ضمن این‌که زندگی مردم کشورمان در دوران جنگ را در دو منطقه مختلف به نمایش گذاشته و از تاثیرات جنگ بر زندگی مردم کشورمان حکایت دارد، به دوران اسارت می‌پردازد. وی در این‌باره گفت: تاکید سریال دولت مخفی بر دوران اسارت، مشکلات و دشواری‌هایی است که آزادگان کشورمان تحمل کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها