سریال «برابر اصل» با موضوع حقوقی و سردفترداری تولید می​شود

«برابر اصل» به موسیقی رسید

تصویربرداری سریال تلویزیونی «برابر اصل» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری به پایان رسیده و مراحل فنی و ساخت موسیقی را پشت سر می‌گذارد. پخش این سریال بزودی از شبکه یک آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۵۰۹
«برابر اصل» به موسیقی رسید

در این سریال حسن جوهرچی، روناک یونسی، سیاوش طهمورث، نفیسه روشن، حدیثه تهرانی، آزاده ریاضی، پریسا روشنی، سولماز حصاری، حسام نواب صفوی، حشمت آرمیده، مجتبی طهمورث، محمد فیلی، عمار تفتی، امید زندگانی، زهرا اویسی و آرمان صورتگر بازی می‌کنند.

سیدجلال الدین دری، نویسنده و کارگردان سریال تلویزیونی «برابر اصل» درباره روند تولید این سریال گفت: برابر اصل به سفارش شبکه یک و با مشارکت کانون سردفتران تولید میشود. تصویربرداری این سریال اواخر مرداد به پایان رسید و هم اکنون امیرخسرو شاهوردی مشغول تدوین است و امیر بکان هم ساخت موسیقی را به عهده دارد.

بنا به گفته دری تاکنون تدوین هشت قسمت از این سریال 14 قسمتی به پایان رسیده و قرار است بعد از سریال معراجی‌ها از شبکه یک پخش شود.

در سریال برابر اصل حسن جوهرچی نقش رضا گوهری و روناک یونسی نقش لیلا، همسر رضا را بازی می‌کند. رضا گوهری سردفتردار است و درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود. حسام نواب‌صفوی نقش بازپرس محمودی و محمد فیلی هم نقش وکیل را به عهده دارند.

لوکیشن‌های این سریال در تهران، کرج و لاهیجان بوده است. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به نفیسه روشن نقش شیده، سیاوش طهمورث نقش یاوری، حدیثه تهرانی نقش نسرین، عمار تفتی نقش آرش، امید زندگانی نقش سردفتردار، زهرا اویسی نقش منشی و آرمان صورتگر در نقش دکتر اشاره کرد.داستان این سریال درباره زندگی یک سردفتردار به نام گوهری است. یاوری (سیاوش طهموث) نسبت دوری با گوهری دارد و از آنجا که در گذشته قصد کلاهبرداری از این دفتر را داشته و موفق نشده؛ تصمیم به انتقام گرفته است، به همین دلیل با طراحی یک نقشه، کارآموزی را وارد دفتر می‌کند تا بتواند از این طریق انتقام بگیرد.

از آنجا که دری علاوه بر نویسندگی و کارگردانی خودش در دفتر اسناد رسمی شاغل است، به همین دلیل تلاش کرده در این سریال نه تنها مردم را با موضوعات حقوقی بیشتر آشنا کند، بلکه از زوایه‌ای جدید موضوعات حقوقی را برای مردم بازگو کند. این کارگردان عنوان کرد: جای پرداخت به موضوعات حقوقی در تلویزیون خالی است و باید به آن توجه شود تا مردم نسبت به آنها آشنایی پیدا کنند. تاکنون چند کار با این موضوع ساخته شده، اما به نظرم این آثار برداشت درستی از واقعیت نبوده است. من در نگارش این سریال تلاش کردم گره در قصه باعث منحرف شدن مخاطب از قصه اصلی نشود.

بنا به گفته سازنده سریال برابر اصل، این اثر فقط یک مجموعه سرگرم‌کننده نیست و هدف از تولید سریال آشنایی مردم با مسائل حقوقی است تا در مواجهه با این مسائل، دچار دردسر نشوند.

با توجه به این که خرید و فروش زمین در شمال زیاد است و بیشتر زمین‌ها هم سند رسمی ندارد و بیشتر مردم در قالب سندهای دستی با یکدیگر معامله می‌کنند خریداران با دردسرهای زیادی روبه‌رو می‌شوند، به همین دلیل سریال برابر اصل به چنین موضوعاتی می‌پردازد و بخشی از قصه این اثر در شمال می‌گذرد.

دری درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: برای نقش رضا گوهری به دنبال بازیگری بودم که هم بازی خوبی داشته باشد و هم تسلط خوبی بر دیالوگ‌هایش داشته باشد. از ابتدا هم حسن جوهرچی را در نظر داشتم. بقیه بازیگران هم براساس نقش‌هایشان انتخاب شدند و توانستیم گزینه‌هایی را که مد نظر داشتیم انتخاب کنیم.

هدف کارگردان از انتخاب حسام نواب صفوی برای نقش بازپرس محمودی به این دلیل بود که نواب صفوی حقوق خوانده و برای این نقش باید بازیگری انتخاب می‌شد که با اصطلاحات حقوقی آشنا باشد.

برخی از عوامل تولید این سریال عبارتند از: مدیرتصویربرداری مجید طرقی، صدابردار محمدجواد یمقی، طراح صحنه محمد صادقی، طراح گریم رابعه ملاحسینی، منشی صحنه هدیه نصیری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز سعید نقدزاده، مدیرتولید مجتبی برهانی‌زاده و عکاس امیرکورش اعرابی. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها