ضرغامی عنوان کرد:

همه ظرفیت های رسانه ملی درخدمت ترویج حجاب اسلامی

رئیس سازمان صداوسیما در افتتاحیه نمایشگاه باز باران ، با تشریح علل گرایش به بدحجابی در جامعه گفت: براساس مطالعات انجام شده مهمترین عامل بدلباسی در کشور ما عدم عرضه پوشاک مناسب و ارزان است.
کد خبر: ۷۱۲۷۳۰
همه ظرفیت های رسانه ملی درخدمت ترویج حجاب اسلامی

آقای ضرغامی در این مراسم حجاب و عفاف را برای مسئولان و متولیان اداره کشور مهم توصیف کرد و افزود: در جلسه دولت، رئیس جمهور دستورات قاطعی به دستگاههای مختلف برای عرضه پوشاک ارزان، با کیفیت و با ظواهر اسلامی صادر کرده است.

رئیس سازمان صداوسیماگفت: براساس نظر سنجی های انجام شده بیش از 80 درصد مردم در حد زیاد و خیلی زیاد استفاده از چادر، مانتو و روسری را برای حفظ ارزش های فرهنگی جامعه ضروری دانستند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به وظیفه مسئولان در سالم سازی جامعه افزود: قبل از هر کسی سیاستگذاران و دست اندرکاران تولید و عرضه لباس باید پاسخ دهند که چرا لباس ارزان، زیبا و سنگین در فروشگاهها یافت نمی شود؟

رئیس رسانه ملی با بیان نظر شهید مطهری در خصوص تاثیر متقابل فرد و اجتماع افزود:‌اگر جامعه به دلیل کم کاری و غفلت مسئولان دچار آسیب شود آحاد مردم تحت تاثیر منفی آن قرار می گیرند.

ضرغامی طرح باز باران را یک حرکت ملی دانست و تاکید کرد: همه باید برای موفقیت آن تلاش کنیم و رسانه ی ملی آماده است تا همه ظرفیت های خود ،در انواع ساختارهای رادیو تلویزیونی ،برای حمایت از این طرح و ترویج و تبلیغ آن به کار گیرد.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از دست اندرکاران طرح باز باران و با آرزوی گسترش این اقدام شایسته در سراسر کشور گفت: مدیریت جهادی در شهرداری تهران حرکت مبارکی را برای ارائه پوشاک و لوازم التحریر مناسب به جامعه آغاز کرده است.

افتتاح نمایشگاه نوشت افزار و پوشاک بانوان با عنوان نمایشگاه باز باران

نمایشگاه باز باران بعدازظهر امروز با حضور ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و محمدباقر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد.

در این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران با تبریک دهه کرامت گفت: خیلی خوشحالم کاری با نام باز باران با همکاری بخش های مختلف از جمله اصناف ، تولیدکنندگان ، صدا و سیما و دیگر بخش ها که نیازمندکار جمعی است افتتاح شد.

وی گفت: امروز کشور ما نیازمند آن است که مسئولان پا روی نفس خود بگذارند و خدمتشان را بدون نام و نشان برای این مردم انجام دهند.

قالیباف افزود: کاری را شروع کنیم که خلاصه در پی درآمد و پول نباشیم.

وی گفت: ما در شهرداری تهران مصمم هستیم که بتوانیم در چارچوب وظایفی که داریم و با این رویکرد در خدمت شهروندان باشیم.

وی با اشاره به 11 شهریور روز صنعت چاپ گفت: واقعاً یکی از دغدغه های کشور توجه به موضوعات فرهنگی است که در این میان قشرهای فرهنگی به ویژه در حوزه چاپ و نشر کتاب سهم بسیار زیادی در عرصه فرهنگ دارند اما متأسفانه کمتر به آنها توجه شده است.

قالیباف افزود: بحث مربوط به نوشت افزار با اهمیت است نه از بعد این که وسیله مادی است بدون شک این نوشت افزار و پوشاک در اصل بیشترین سهم را در شکل گیری سبک زندگی دارد و هویت جوانان ما و آینده جوانان را شکل می دهد.

وی گفت: در حقیقت کودکان ما در زمینه نوشت افزار مصرف کننده نیستند بلکه مخاطبان آنها هستند و ارتباط دو سویه میان کودکان و نوشت افزار است و این نوشت افزار در هویت کودکان اثرگذار است.

شهردار تهران گفت: اگر برای ما استقلال و عزت کشور مهم است همه اینها در گرو منابع انسانی و منابع انسانی در گرو تربیت صحیح فرزندان ماست.

قالیباف با بیان این که نوشت افزار یک کار فرهنگی راهبردی است افزود: من امروز خدمت همه تولید کنندگان و اصحاب فرهنگ در بخش های مختلف می گویم که ما را به عنوان همکار خودتان بدانید.

وی گفت: موضوع نمایشگاه باز باران به صورت مستمر در هر سال با کیفیت و کمیت بیشتر خواهد بود و در تلاش هستیم این حرکت فرهنگی را در سال آینده با رایزنی که با شهرداران و مسئولان کلانشهرها خواهیم داشت به دیگر شهرها نیز توسعه پیدا کند.

نمایشگاه باز باران از فردا به مدت 10 روز در 10 نقطه شهر تهران از جمله بوستان گفتگو ، حاشیه دریاچه چیتگر ، میدان صنعت ، فرهنگسرای اشراق و خاوران ، بوستان ولایت ، بوستان قائم و میدان امام حسین دایر خواهد بود که این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 10 شب برای بازدید و خرید شهروندان دایر خواهد بود.

براساس اظهارنظر مسئولان در نمایشگاه نوشت افزار 3 هزار قلم کالا با تخفیف 5 تا 35 درصدی و در بخش پوشاک 2 هزار قلم با تخفیف 5 تا 50 درصدی اقلام توزیع خواهد شد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها