۲ کشته، ۴ مجروح بر جا ماند

پراید طی سانحه‌ای هولناک ۲ تکه شد+عکس

چند روز قبل در مراسم ختم جوانی بیست و چهار ساله شرکت کردم که بر اثر تصادف دو موتورسیکلت با یکدیگر جان باخته بود. نکته قابل تاملی که در این حادثه تلخ وجود داشت، کم‌کاری واضح متولیان راهسازی در بروز چنین حوادثی است.
کد خبر: ۷۱۰۶۲۴
طرح‌های نیمه‌تمام راهسازی قربانی می‌گیرد

جام جم سرا: در منطقه قلعه‌شور در حاشیه شهر اصفهان، جدای از آن‌که امکانات رفاهی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد، وضع نامساعد راه‌های ارتباطی در این منطقه نیز به بلای جان شهروندان تبدیل شده است.

آن‌طور که اهالی منطقه گلایه می‌کردند، تعداد تصادفات در این منطقه بسیار بالاست و قرار بوده پس از سال‌ها بدقولی و تاخیر، بالاخره در بیست و دوم بهمن 92، جاده دوطرفه این منطقه محروم افتتاح شود، ولی افتتاح این طرح عمرانی، باز هم به تاخیر افتاده و حالا این جاده به شکل بسیار خطرناک و نیمه‌کاره رها شده است.

حتی عده‌ای از ساکنان منطقه معتقد بودند، به دلیل محروم بودن این منطقه، اصلاح جاده‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شود و شاید اگر این جاده نیمه‌کاره در منطقه‌ای مرفه قرار داشت، خیلی زودتر از این حرف‌ها افتتاح می‌شد.

علاوه بر این جاده، هم‌اکنون در بسیاری از راه‌های ارتباطی کشور نیز شاهد تاخیر در افتتاح طرح‌های راهسازی هستیم؛ طوری که براساس آمارها هم‌اکنون حدود 48 هزار کیلومتر طرح نیمه‌تمام راهسازی در کشور داریم که به امان خدا رها شده است.

گرچه تاخیر در افتتاح طرح‌های عمرانی کشور، ید طولایی دارد برای مثال داشته‌ایم که افتتاح یک بیمارستان در غرب کشور، 17 سال طول بکشد، اما ماجرا اینجاست که نیمه‌کاره رها شدن طرح‌های راهسازی، فقط موجب راکد ماندن سرمایه‌های ملی نمی‌شود؛ بلکه تاخیر در افتتاح طرح‌های راهسازی، به طور مستقیم می‌تواند یکی از دلایل مرگ شهروندان باشد.

در کشوری که سالانه حدود 20 هزار نفر بر اثر تصادف کشته می‌شوند، خوش‌خیالی است اگر فکر کنیم بدون اصلاح جاده‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره راهسازی، می‌شود این آمار را به طور جدی کاهش داد یا حداقل به نقطه‌ای رسید که جاده، مقصر اصلی حوادث مرگ‌آور رانندگی نباشد.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها