مشارکت اندک شوهران ژاپنی در خانه‌داری

بنا بر بررسی اخیر موسسه ملی مطالعات جمعیت و تامین اجتماعیِ‌ ژاپن، زنان متاهل در این کشور معتقدند که بار سنگین خانه‌داری و نگهداری از کودکان را به تنهایی به دوش می‌کشند.
کد خبر: ۷۰۶۹۴۸
مشارکت اندک شوهران ژاپنی در خانه‌داری

جام جم سرا:طبق آمار این موسسه، زنان متاهل ژاپنی حدود 80 درصد از مسئولیت کارهای خانه و نگهداری و پرورش فرزندان را به تنهایی عهده‌دار هستند.

این آمار در سال 2013 میلادی هرچند اندکی کمتر از تحقیق مشابه در سال 2008 میلادی بوده اما همچنان تایید می‌کند که بسیاری از زنان متاهل ژاپنی هنوز هم احساس می‌کنند در مقایسه با شوهران خود، مسئولیت سنگین خانه‌داری و تربیت فرزندان را خودشان به تنهایی برعهده دارند.

بر اساس این تحقیق، 41.6 درصد از زنان متاهل و مادران ژاپنی از عدم مشارکت همسرانشان در فعالیت‌های خانه ناراضی هستند.

این تحقیق بر پایه نظرسنجی از 6409 زن متاهل در ژاپن صورت گرفته است. این پژوهش‌ها در واقع هر پنج سال یکبار و از 1993 میلادی تاکنون انجام شده که مورد اخیر، پنجمین تحقیق در این زمینه است.

بر اساس نتایج به دست آمده، 991 زن زیر 50 سال که بزرگترین فرزندشان زیر 12 سال سن داشت به طور میانگین 79.8 درصد این فعالیت‌ها را انجام می‌دادند که در مقایسه با تحقیق قبلی 0.8 درصد کاهش یافته بود. این نخستین بار بود که آمارها به کمتر از 80 درصد می‌رسید.

زمانی که از این زنان پرسیده شد که معمولا چه فعالیت‌هایی را شوهرانشان حداقل یک یا دو بار در هفته برای تربیت فرزندان انجام می‌دهند، اغلب پاسخ‌ها مربوط به بازی با فرزندان و حمام کردن کودکان و کمترین پاسخ نیز مربوط به بازگرداندن فرزندان از مهد و مدرسه بود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها