میکروسافت اعلام کرد:

اینترنت اکسپلورر ایمن می‌شود

مایکروسافت قصد دارد مرورگر اینترنتی خود موسوم به Internet Explorer را ایمن‌تر کند تا جلوی مهاجرت کاربران به مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس و کروم را بگیرد.
کد خبر: ۷۰۶۳۸۲
اینترنت اکسپلورر ایمن می‌شود

url

Internet Explorer به علت حفره‌های امنیتی متعدد در میان متخصصان امنیتی از حسن شهرت برخوردار نیست و حال مایکروسافت در تلاش است تا با بلوکه کردن ActiveX controls قدیمی و منسوخ این وضعیت را تغییر دهد.

مایکروسافت اعلام کرده که مرورگر اینترنتی آن از ۱۲ آگوست کنترل‌های ActiveX قدیمی را بلوکه خواهد کرد. کنترل های ActiveX برنامه های کاربردی کوچکی هستند که به وب سایت ها امکان می دهند محتواهایی مانند ویدیو و بازی را در دسترس کاربرانشان قرار دهند.

همچنین با استفاده از آنها می‌توان با محتواهایی مانند میله ابزارهای مختلف تعامل کرد. از آنجا که بسیاری از کنترل‌های ActiveX به طور خودکار به روز نمی‌شوند به سرعت منسوخ شده و برای کاربران خود مشکلاتی به وجود می آورند. معمولا هکرها این نسخه‌ از ActiveX ها را مورد سوءاستفاده قرار داده و برای آنها بدافزارهایی طراحی می کنند. کارشناسان معتقدند این یکی از گام‌های اولیه ای است که مایکروسافت باید برای متحول کردن نرم افزارهای قدیمی و پرطرفدار خود بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها