چند توصیه تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری

ماه رمضان هندوانه بخورید، نه غذاهای چرب و شیرین

بعد از رمضان پرخوری نکنید

به گفته یک کار‌شناس تغذیه، مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی بعد از ماه رمضان، اضافه وزن به همراه می‌آورد.
کد خبر: ۷۰۰۶۳۲
بعد از رمضان پرخوری نکنید

جام جم سرا: لیلا رضازاده گفت: در ماه رمضان دستگاه گوارش افراد برای مدت ۳۰ روز در شرایط تقریبا استراحت قرار داشته و فعالیت کمی داشته و نباید بلافاصله بعد از ماه رمضان پرخوری و مصرف وعده‌های غذایی سنگین را آغاز کرد.

وی چاقی و اضافه وزن را مهم‌ترین پیامد شیوه‌های تغذیه‌ای نادرست بعد از ماه رمضان دانست و افزود: توصیه می‌شود افراد بعد از ماه رمضان وعده‌های غذایی را سبک انتخاب کنند و به جای غذاهای سرخ کردنی و غذاهای چرب از مایعات و غذاهای نرم بیشتر استفاده کنند تا دستگاه گوارش آن‌ها کم کم عادت کند.

به گفته این کار‌شناس تغذیه، در برخی از افراد که در ماه رمضان پرخوری داشته‌اند و یا بلافاصله بعد از صرف سحری روی آن خوابیده‌اند نیز ممکن است دستگاه گوارش با مشکلاتی مواجه شده باشد. بهتر است افراد بعد از ماه رمضان مصرف دو میان وعده را که شامل لبنیات، میوه و سبزیجات است را حتما در برنامه خود جای دهند و از مصرف تنقلات، انواع کیک و نان شیرینی خودداری کنند البته مصرف میوه فراوان نیز به دلیل بالا بدن قند امکان اضافه وزن را فراهم می‌کند و نباید در خوردن آن زیاده روی کرد.

به نقل از تسنیم، رضازاده بر لزوم استفاده از همه پنج گروه مواد غذایی برای جلوگیری از کمبود املاح و ویتامینهای بدن بعد از ماه رمضان تاکید کرد و افزود: بهتر است غذهای سرخ کردنی با غذاهای آب پز جایگزین شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها