چرا تخم‌مرغ بیشترین حضور را در سبد غذایی خانواده‌ها ‌دارد؟

یک تخم‌مرغ و هزار ویتامین

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: مصرف تخم مرغ نیم پز و یا گوشت نیم پز می‌تواند باعث بروز بیماری‌های گوارشی و اسهال در فرد شود.
کد خبر: ۶۹۲۲۸۷
خطر خوردن تخم مرغ و گوشت نیم پز

جام جم سرا:دکتر میثم یوسفی با بیان اینکه عوامل متعددی در بروز بیماری‌های گوارشی و اسهال موثر است، اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی نکته مهمی است که باید در پیشگیری از بیماری‌های عفونی دستگاه گوارش بکار ببریم.

وی در گفتگو با ایسنا ادامه داد: شستن دست‌ها با آب و صابون و ضد عفونی کردن میوه و سبزی‌ها قبل از مصرف، از مواردی به شمار می‌رود که رعایت کردن آن باعث کاهش بروز بیماری اسهال در فرد می‌شود.

یوسفی اظهار کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از موارد اسهال‌های عفونی از طریق گوشت و فرآورده‌های گوشتی منتقل می‌شود، رعایت بهداشت گوشت بویژه گوشت مرغ ضروری است.

این متخصص عفونی افزود: خانم‌ها حتما باید نکاتی همچون شستن گوشت قبل از مصرف، جدا کردن گوشت‌های خام از پخته شده و سایر مواد غذایی پخته شده و همچنین جدا کردن مواد غذایی پخته شده با سایر مواد غذایی خام را مورد توجه قرار دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توصیه کرد: مواد غذایی پخته شده را باید در یخچال نگهداری کرد و برای استفاده از مواد غذایی پخته شده که در بیرون از یخچال نگهداری می شوند قبل از استفاده باید غذا را گرم کرد.

یوسفی بیان کرد: بیماری‌های عفونی گوارشی در تابستان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که مهمترین دلیل آن دمای هواست.

وی ادامه داد: دمای هوا به عوامل عفونی ایجاد کننده بیماری‌های گوارشی اجازه می‌دهد تکثیر مناسبت‌تری داشته باشند و در محیط خارج بیشتر رشد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همه عوامل ایجاد کننده بیماری‌های گوارشی، عفونی نیستند اما شایع ترین آنها، بیماری‌های عفونی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بیماری‌های گوارشی عفونی محصور و محدود به فصل تابستان نیستند و در سایر فصول نیز می توانند اتفاق بیفتند کما اینکه در بعضی از طیف‌ها و گروه‌های سنی مانند کودکان ممکن است در طول سال 7 تا 9 بار بیماری‌های عفونی را شاهد باشیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: افزایش و ارتقاء سطح بهداشت جامعه باعث می شود که این بیماری ها نیز کاهش یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اسهال عفونی، اسهال‌های حاد هستند که کمتر از 14 روز طول می‌کشند و به دلیل عوامل عفونی شامل ویروس‌ها، باکتری‌ها، انگل ها و یا حتی بعضی از قارچ‌ها بروز می‌کنند.

وی احساس ضعف و بی حالی، خستگی و بدن درد را از علائم اولیه اسهال‌های عفونی عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
سلام خیلی ممنون از راهنمائی شما واقعا بهداشت حرف اول را می زند پبشگیری ارزانتر از درمان است .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها