فرمانده پادگان شهدای مهندسی شهرستان بروجرد گفت: مخالفت شهید صیاد شیرازی با بنی صدر خائن موجب برکناری وی از فرماندهی عملیاتی قرارگاه غرب شد و علاوه بر دو درجه تنزل مقام به تهران منتقل شد.
کد خبر: ۶۶۱۴۴۵
مخالفت شهید صیاد شیرازی با بنی صدر موجب برکناری وی از فرماندهی قرارگاه غرب شد

امیر غلامعلی‌میر در گفت‌وگو با فارس در بروجرد با اشاره به 21 فروردین و سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به معرفی گوشه‌ای از زوایای زندگی و فعالیت‌های این شهید پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار در سال 1343 وارد دانشکده افسری شد و در این دوره به عنوان دانشجویی ممتاز، مومن و متدین و در بین دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

وی ادامه داد: سپس در سال 1346 با رتبه بسیار عالی از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل و برای خدمت به اصفهان منتقل شد.

میر یادآور شد: در دوران طاغوت به لشکر تبریز و کرمانشاه منتقل و در این یگان‌های نظامی نیز به انجام وظیفه پرداخت.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی در سال 1352 به منظور طی دوره نظامی به آمریکا اعزام و در آن بلاد غیر اسلامی نیز با ایمان راسخ به خداوند، دانشجویان آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار داده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.

این مسئول پس از بازگشت به کشور، مجددا به اصفهان منتقل شد و در آنجا به عنوان استاد توپخانه به تدریس دانشجویان پرداخت.

وی ادامه داد: مبارزات گسترده این شهید والامقام با رژیم ستم‌شاهی طاغوت موجب دستگیری و زندانی شدن وی شد تا اینکه همزمان با 22 بهمن 57 و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از زندان آزاد و سریعا خود را به ارتش معرفی کرد و مشغول به خدمت شد.

فرمانده پادگان شهدای مهندسی شهرستان بروجرد افزود: آشنایی این شهید به عنوان یک انقلابی به تمام معنا با رهبر فرزانه ولایت و مرجعیت، سرنوشت وی را در مسیر دیگری هدایت کرد.

میر ادامه داد: وی سپس با سردار رحیم صفوی آشنا شده و این دو انقلابی ماموریت یافتند، برای خاتمه دادن به قائله کردستان به آنجا بروند.

وی یادآور شد: لیاقت و شایستگی سپهبد شهید صیاد شیرازی در کردستان موجب شد، با اعطای درجه تشویقی، به مقام سرهنگی نائل آمده و به فرماندهی عملیاتی غرب منصوب شد.

این فرمانده اشاره کرد: مخالفت شهید صیاد شیرازی با بنی صدر خائن موجب برکناری وی از فرماندهی عملیاتی قرارگاه غرب شده و علاوه بر دو درجه تنزل مقام به سروانی، به تهران منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از سقوط بنی صدر و انتصاب شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور، سپهبد شهید صیاد شیرازی با کسب دو درجه تشویقی، به مقام سرهنگی رسیده و قرارگاه حمزه سیدالشهدا را تاسیس و همکاری وی با لشکرهای 64 ارومیه، 28 کردستان و تیپ‌های 23 نیروی ویژه هوابرد و تیپ 30 گرگان و نیروهای سپاه پاسداران و ژاندارمری، موجب آزادسازی شهرهای بوکان و اشنویه شد.

فرمانده پادگان شهدای مهندسی شهرستان بروجرد تصریح کرد: این یاور رهبر و خادم ملت در هفتم آذرماه سال 1360 توسط امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و پس از انتصاب در این سمت، اتحاد یکپارچه و واحدی را بین ارتش و سپاه ایجاد کرده و با تشکیل قرارگاه مشترک، وحدت فرماندهی در بین نیروهای اسلام به وجود آمد.

میر اظهار کرد: این جان برکف و خار چشم دشمن در دوران دفاع مقدس با طراحی عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس، دشمن تا بن دندان مسلح را از خاک پاک جمهوری اسلامی ایران بیرون رانده و خرمشهر عزیز را به ایران باز گردانده سپس در عملیات‌های مهمی همچون رمضان، مسلم بن عقیل، مطلع‌الفجر، محرم، والفجرهای یک، 2، 3، 4، 8 و 9 و عملیات‌های خیبر و قادر توانستند ماشین جنگی صدام و غرب را در هم کوبیده و موجب سرافرازی اسلام شوند.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار در سال 1365 به سمت نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع منصوب شد و در سال 1367 با وجود خدمتگزاری در سمت معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، به دلیل احساس مسئولیت در قبال کشورش، به کرمانشاه رفت و با یک طرح‌ریزی جانانه با نیروهای چترباز و هوانیروز تهران و تیزپروازان نیروی هوایی و سپاهیان قهرمان توانست تنگه چهارزبر را به گورستان منافقین تبدیل کند.

فرمانده پادگان شهدای مهندسی شهرستان بروجرد ادامه داد: سرانجام منافقین کوردل گروهک تروریستی مجاهدین خلق در 21 فروردین 1378 و بدون وجود هیچ‌گونه حفاظتی، وی را در جلوی درب منزلش به درجه رفیع شهادت نائل کردند.

امیر سرتیپ دوم غلامعلی‌میر در ادامه اضافه کرد: رشادت‌های این سرباز انقلاب و اسلام موجب شد، رهبر فرزانه و ولی امر مسلمین، بر تابوت این شهید بوسه زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها