به گفته یک متخصص جراحی زیبایی، در گذشته بیش از ۹۸ درصد افرادی که برای انجام جراحی زیبایی مراجعه می‌کردند، زن بودند اما در ۴ سال گذشته ۸۸ درصد زن و بقیه مرد هستند.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۰
افزایش ۱۲ درصدی جراحی زیبایی در آقایان

دکتر عبدالحمید شریفیان فوق تخصص جراحی زیبایی از بورد بین المللی لندن گفت: تعداد جراحی های زیبایی آقایان در عمل بینی و از بین بردن چربی های اضافه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بیش از ۹۸ درصد افرادی که برای انجام عمل جراحی زیبایی مراجعه می کردند، زن بودند، گفت: براساس آمار مراجعات صورت گرفته به مطب های جراحی پلاستیک و زیبایی در ۴ سال گذشته ۸۸ درصد مراجعه کنندگان برای جراحی زیبایی زن و بقیه مرد هستند.

شریفیان با اشاره به اینکه مساله جراحی زیبایی در کشور ما بهم ریخته است، افزود: از آنجایی که عمل های زیبایی در جامعه ما خواهان زیادی دارد و افراد زیادی به سمتش می روند، این اوضاع به وجود آمده است. بنابراین چه افرادی که پزشک هستند و چه افرادی که به عنوان بیمار مراجعه می کنند در این بخش زیاد شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی عمل های زیبایی خطرات بسیاری را برای سلامت افراد جامعه دارند، گفت: اینکه تعداد مراجعه کنندگان عمل های زیبایی زیاد شده است طبیعتا به دلیل نیازی است که در جامعه شکل گرفته است. بنابراین چون یک عده طالب این قضیه هستند و می خواهند جراحی زیبایی انجام دهند امروز شاهد افزایش عمل های زیبایی در جامعه مان هستیم که دلایل مختلف دارد. اما عمل های زیبایی در صورتی که به درستی انجام شوند خطری برای بیمار ندارند.

وی توضیح داد: امروز وقتی صحبت عمل لیپوساکشن می شود همه به یاد آمبولی ومرگ می افتند. این در حالی است که لیپوساکشن فی نفسه عمل خطرناکی نیست به شرط اینکه مریض درست انتخاب شود و در شرایط درست عمل صورت بگیرد. اگر نکات ایمنی رعایت شود عمل خطرناکی نیست اما الان اینقدر این عمل معروف شده است که با گفتن نام لیپوساکشن بسیاری یاد آمبولی و مرگ می افتند. یک بخش این مساله به دلیل اشتباهاتی است که از سوی همکاران ما صورت گرفته است. زیرا این عمل حد و میزان مشخص دارد و باید مریض به درستی انتخاب شود. هر عملی را برای هر مریض قابل تجویز نیست.

فوق تخصص جراحی زیبایی از بورد بین المللی لندن با بیان اینکه مساله جراحی های زیبایی از زمانی آغاز می شود که افراد حس خوبی به خود ندارند، گفت: این موضوع عامل بسیاری از عمل های جراحی است. اما پزشکان وظیفه دارند به مریض بگویندکه اگر جراحی زیبایی انجام می دهند وضعیت شان چگونه می شود. اینکه عمل جراحی چه عوارض و پیامدهایی می تواند برای آنها داشته باشد و آنها واقعا به این عمل نیاز دارند یا خیر.

وی به برداشت های نادرستی که درباره جراحی های زیبایی وجود دارد اشاره کرد و افزود: یکی از این برداشت ها انگیزه عمل زیبایی است. اگر مریضی صرفا جراحی زیبایی انجام می دهد که تغییر کند، یا اینکه دوستاش عمل کردند و این عمل مد شده است چون دلیل اصیلی برای عمل خود ندارد به زودی پشیمان می شود. بنابراین یک سری باورها و برداشت های نادرست باید در افراد تغییر کند.

شریفیان تاکید کرد: واقعیت این است که افزایش جراحی زیبایی تنها در ایران شایع نیست. به غیر از جراحی بینی که ایران در دنیا مقام اول را دارد در کشورهای دیگری مانند برزیل نیز با چنین موضوعی روبه رو هستند.

وی ادامه داد: اصولا جراحی زیبایی از طیف های مختلفی برخوردار است. اما در این میان جراحی بینی یک طرف و بقیه جراحی های دیگر در طرف دیگر قرار می گیرد|پیام نو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها