کد خبر: ۶۴۹۸۱۷
فردوسی پور کفاشیان را تیکه باران کرد

برنامه نود طبق روال هر هفته خود،‌دوشنبه شب بار دیگر روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و بازی های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور را مورد بررسی قرار داد. در این برنامه همچنین علی کفاشیان از برنامه های تیم ملی فوتبال کشورمان سخن گفت. این در حالی بود که پیش از این و در هفته گذشته اعلام شد که برنامه این هفته نود در خصوص وضعیت باشگاه پرسپولیس خواهد بود اماگویا برتری پرسپولیس برابر صبا در ورزشگاه آزادی و قرار گرفتن این تیم در جمع صدرنشینان، سبب شد تا فردوسی پور تصمیم بگیرد این هفته ماجرای پرسپولیس را رها کند تا حاشیه های احتمالی این تیم گردن وی و برنامه نود نیفتد. از همین رو قرار شد بعد از پایان بازی های حساس لیگ برنامه ای ویژه در خصوص تیم فوتبال پرسپولیس آماده شود.


مایلی کهن و لباس مقدس رفتگران

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که این روزها دعواهایش با علی دایی دوباره به اوج رسیده، در پاسخ به یکی از اظهارنظرهای سرمربی پرسپولیس دست به یک حرکت جالب زد و با لباس رفتگری برای تماشای دیدار تیم های استقلال و ملوان به استادیوم تختی انزلی رفت.
مایلی کهن در گفتگو با دوربین نود اظهار داشت: لباس رفتگری لباس مقدسی است برای کسانی که کمترین حقوق را می گیرند و وقتی شب ها ما خواب هستیم این عزیزان به رتق و فتق امور شهر می پردازند.
وی همچنین خطاب به علی دایی عنوان کرد: افرادی که خود را از جامعه دور کرده اند و به جایی رسیده اند و پولدار شده اند طی روزهای گذشته حرف هایی زدند که خیلی ها را ناراحت کرده است.

فشنگچی: بین علم و فوتبال، فوتبال را انتخاب کردم

بازیکن تیم فوتبال ملوان انزلی مهمان ویژه برنامه نود بود. وی در خصوص نحوه گزارش های فردوسی پور اظهار داشت: من فیلم تمام بازی هایم را نگاه می کنم اما هیچوقت در بازی هایی که شما گزارشگر بازی بودید تعریفی از من نشد.
امیر حسین فشنگچی در ادامه اظهار داشت: به نظرم ملوان بهترین انتخاب دوران فوتبالی من بوده است. من در دوران مدرسه بین علم و فوتبال، فوتبال را انتخاب کردم. یک روز امتحانی داشتم تا بتوانم دوران دبیرستان را نیز در دبیرستان علامه حلی بگذرانم. اما همان روز تست نوجوانان پرسپولیس بود و من برای تست فوتبال رفتم. همان روز بود که جهت زندگی من را عوض کرد.

کفاشیان خبر داد: توافق 80 درصدی با کی روش برای سرمربیگری تیم ملی تا سال 2016

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص ماجرای جذب اسپانسر تیم ملی فوتبال کشور گفت: به دنبال این هستیم که تیم های ملی ایران بتوانند درآمدزایی مشخصی داشته باشند. تا به امروز 5 میلیارد تومان از اسپانسرها گرفتیم و 2 میلیارد باقی را نیز طی ماه های آینده خواهیم گرفت.
علی کفاشیان که یکی از مهمانان ویژه نود بود در ادامه اظهار داشت: تیم ملی ایران هم خرج خودش را در می آورد و هم از فیفا درآمد می گیریم. مقداری را از قبل گرفتیم و مقداری هم در آینده خواهیم گرفت. اما ما فقط تیم ملی بزرگسالان را نداریم و 18 تیم ملی داریم که باید تقویت مالی شوند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: تیم ملی هیچوقت نیاز به گلریزان نداشته و نخواهد داشت و خودش درآمد زایی دارد. آنچه که بابت جذب اسپانسرها به دست می آوریم خرج تمام تیم های ملی می شود.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: روی تیم ملی امید این روزها خیلی حساس هستیم. به خصوص اینکه بازی ها دیگر رفت و برگشت نیست و در سال 2015 یکجا جمع می شوند و بازی ها را برگزار می کنند. در زمینه انتخاب مربی ما فردی را می خواهیم انتخاب کنیم که سابقه حضور در تیم های ملی امید را داشته باشند. وینگادا گزینه خارجی ماست و 2 مربی داخلی را نیز برای این تیم در نظر گرفته ایم. احتمالا تا هفته آینده مربی تیم ملی امید را انتخاب کنیم اما تا به امروز شانس وینگادا خیلی زیاد است. برنامه تیم ملی امید تا رقابت های المپیک برزیل بسته شده و روی روال است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: همه در فدراسیون در کنار هم کارهای خود را انجام می دهند و هیچ مجمع الجزایری وجود ندارد. بالاخره یک سری ایرادها هست و سعی داریم از آدم های قوی در آینده استفاده کنیم. اما در فدراسیون هر کس وظیفه خودش را انجام می دهد.
کفاشیان در خصوص ماجرای ماندن یا رفتن کی روش از تیم ملی بعد از جام جهانی اظهار داشت: برای بعد از جام جهانی با آقای کی روش تفاهماتی انجام داده ایم و ایشان گفته است که روی پیشنهادات ما فکر می کند. تا به حال 80 درصد تفاهمات انجام شده و فقط 20 درصد که مربوط به مسائل مالی است باقی مانده است. اگر مشکلی پیش نیاید کی روش مربی تیم ملی بعد از جام جهانی خواهد بود. شرطی هم که برای کی روش داشته ایم این است که دستیار اول ایشان حتما یک مربی ایرانی باشد.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره جدایی سیموئز از کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: ایشان در نامه ای که به من داد نوشته بود که به دلیل مشکلات خانوادگی که دارد نمی تواند بماند. جای ایشان نیز قرار است یک مربی ایرانی انتخاب شود و احتمالا یکی از مربیان داخلی و لیگ برتری کنار آقای کی روش در جام جهانی باشد.

تیکه ها و کنایه های فردوسی پور به کفاشیان

نکته جالبی که در خصوص گفتگوی فردوسی پور با علی کفاشیان وجود داشت تیکه ها و کنایه هایی بود که از سوی مجری برنامه نود به صورت گاه و بیگاه خطاب به علی کفاشیان مطرح می شد. از جزیره ای اداره شدن فدراسیون فوتبال تا اتفاقات این مجموعه و وضعیت سازمان تحت نظر علی کفاشیان از جمله کنایه هایی بود که بارها در طول این گفتگو از سوی فردوسی پور مطرح شد و علی کفاشیان فقط با یک لبخند نسبت به این کنایه ها واکنش نشان داد. در پایان نیز فردوسی پور اعلام کرد که امشب خیلی کظم غیظ کردم که سرخود را روی میز نکوبیدم.

نوستالژی به سبک نود

در بخش از برنامه نود، بخش هایی از ‌یکی از برنامه های 11 سال پیش نود پخش شد. در این برنامه گفتگویی از علی فتح الله زاده و اکبر غمخوار،‌مدیران عامل وقت سرخابی ها پخش شد و ماجرای درگیری های خداداد عزیزی در یکی از بازی های لیگ برتری پاس تهران به نمایش گذاشته شد. مجید جلالی نیز به تحلیل فنی بازی های لیگ پرداخت و محمد فنایی نیز در این برنامه قدیمی در خصوص داوری های آن دوران لیگ اظهار نظر کرد.

سفر استانی نودی ها به استان مرکزی

دوربین های برنامه نود این بار به شهرهای استان مرکزی رفت تا از وضعیت این ورزش در این استان تصاویری ضبط کند. اما وضعیت فوتبال در این استان چندان مناسب نبود و حتی سایر ورزش ها نیز با مشکلات بزرگی مواجه بود. زمین های خاکی که در گذشته محل برگزاری بازی های فوتبال بوده و امروز دیگر رنگ و بویی از زمین فوتبال نداشت. جوانان این استان و شهرهای مختلف آن نیز به شدت از نبود امکانات و بی توجهی مسئولین گلایه داشتند.

اظهارات عجیب وزیر ورزش

وزیر ورزش و جوانان در خصوص گروه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی اظهار داشت: به نظر من بردن آرژانتین توسط تیم ملی فوتبال ایران دور از ذهن نیست. ضمن اینکه تیم ما بوسنی را حتما می برد و در برابر نیجریه نیز دست بسته نیستیم.
محمود گودرزی همچنین درباره علاقه مندی اش به فوتبال عنوان کرد: فوتبال یک بازی دست ساخت بشر است که فراتر از مفهوم ورزش است و مقوله ای فراتر از تمام ورزش ها شده است. در حاشیه فوتبال قمار و زد و بند می بینیم و ممکن است این تبانی ها و دوپینگ ها به متن فوتبال نیز ضربه وارد کند. من علاقه مند به فوتبال هستم و از این ورزش لذت می برم.
وی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: تا به امروز خودم هم نفمیدم که آبی هستم یا قرمز. من تمام تیم های فوتبالی کشور را دوست دارم و هر تیمی زیباتر بازی می کند من بیشتر لذت می برم. من در بعضی محورها به فوتبال نمره قبولی می دهم اما در بعضی محورها نمره 10 می دهم.

پاسخ مایلی کهن به کنفرانس خبری دایی

محمد مایلی کهن گفت: فکر می کنم علی دایی برای اولین بار در تاریخ زندگی اش گفت که من دست همه کارگران را می بوسم. به نظر من علی دایی باشد منیت و خودشیفتگی را کنار بگذارد و بداند که دیگران هم آدم هستند. من خوشحالم که حرکت عوام فریبانه من به قول ایشان، سبب شد ایشان برای اولین بار این حرف را بزند.
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ایشان در خصوص ماجرای 800 میلیارد من که آن را هم نگرفتم این مقدار سر و صدا می کند اما خودشان بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان می گیرند و می گویند که باشگاه پول ندارد و ما هم پول نگرفتیم.
وی در پایان عنوان کرد: من سوالم این است که چه کسی بازی ایران و ازبکستان را تعطیل کرد و رفت گرین کارت آمریکا گرفت؟ از طرفی سوال من این است که چرا باید کریم باقری هم در پرسپولیس 200 میلیون تومان بگیرد و برادر آقای دایی هم 200 میلیون تومان بگیرد؟

فردا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها