خوش‌باورترین آدم روی زمین‌ام!

گفت وگوی آزاده نامداری با گلاره عباسی

کد خبر: ۶۴۸۱۶۲
دلیل کم کاری گلاره عباسی در تلویزیون

یک بازیگر سینما و تلویزیون از اینکه سال گذشته سال خوبی بری بازیگران تلویزیونی نبوده است و متن ها و فیلمنامه های خوبی وجود نداشته سخن گفت.

گلاره عباسی با اشاره به کارهای تلویزیونی خود به مهر گفت: فیلم «روزهای آخر اسفند» به کارگردانی بهروز شعیبی را برای نوروز در تلویزیون دارم و غیر از آن فیلم «اشیاء از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌ترند» ساخته نرگس آبیار نیز آماده نمایش است که به سفارش شبکه یک ساخته شده بود.

وی درباره فیلمنامه‌های تلویزیونی گفت: فکر می کنم سال گذشته سال کمرنگی برای تلویزیون بوده است یعنی فکر می کنم با دوستانم هم که صحبت کردم این مشکل را داشتند که پروژه های خوب و متن های قوی وجود نداشته است. وقتی تعداد کارها زیاد باشد شما حق انتخاب زیادی دارید و من فکر می کنم در یک سال و نیم گذشته ما با کمبود فیلمنامه های تلویزیونی روبه رو بودیم.

بازیگر «رویای گنجشک‌ها» در توضیح خود از دلایل نبود فیلمنامه‌های خوب گفت: دلایل بسیاری دارد. مشکلات سازمان صداوسیما و یا بودجه و مسایل اقتصادی دلیل عمده نبود سریال‌ها و آثار خوب است. آنطور که تهیه‌کننده‌ها می گویند همه آنها منتظر سرمایه های مناسب هستند. البته فکر می کنم این یک دوره بحران یک ساله ای بود که تلویزیون دچار آن شد وگرنه تلویزیون ظرفیت‌های زیادی دارد و اصلا مدیوم اصلی خود من تلویزیون است. من تلویزیون را واقعا دوست دارم و اصلا از تلویزیون هم شروع به کار کردم.

بازیگر تله فیلم «روزهای آخر اسفند» در ادامه با بیان اینکه واکنش ها را درباره یک فیلم از طریق مردم می گیرد، اظهار کرد: من حتی نظر مردم را درباره بازی‌هایم از این طریق بهتر می‌توانم بفهمم. هم اکنون وقتی بعضی از من می پرسند که «شیار 143» چگونه فیلمی بود من چندان نمی‌توانم اظهار نظر کنم چون عادت دارم کارم را با مردم در تلویزیون ببینم و بازخودهای مردمی را بشنوم. وقتی فیلم را به جای سینماهای مردمی در سینما با رسانه ای ها دیده ام نمی توانم بدانم که نظر مردم چیست. من همیشه عادت داشته ام که واکنش های مردم را بشنوم و این اتفاق بسیار مهمی است و اصلا دوست دارم حتی فیلم خودم را هم در سینماهای مردمی ببینم.

عباسی اظهار کرد: فیلم «اشیاء از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌ترند» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر در بخش فیلم اولی ها شرکت داشت و به چند جشنواره هم راه پیدا کرد و چون همکاری خوبی بود باعث شد تا من دوباره در «شیار 143» با نرگس آبیار همکاری کنم. از طرفی بین من و آبیار هم اعتماد متقابل وجود دارد و هم نگاه ما به هم بسیار نزدیک است او بازی های رئال می خواهد و برایش اهمیتی ندارد که گلاره عباسی بازی می کند یا مریلا زارعی و این برای هر بازیگری ایده آل است. من قصه «شیار143» را خیلی دوست داشتم قصه شریفی داشت قصه مادری است که پسرش به جنگ می رود اما مهم نوع روایت این فیلم بود. هم اکنون بسیاری از فیلمسازان برای توضیح فیلم خود آن را برشی از یک زندگی می دانند البته این نوع فیلم ها سلیقه من هم هست اما «شیار 143» به خوبی به این زاویه دید پرداخته است. نگاه ظریف و زنانه آبیار در این کار موثر بود و حاتمی کیا که خودش بهترین گونه این فیلم ها را ساخته است «چ» را به این فیلم تقدیم می کند.

این بازیگر با بیان اینکه جنگ با زندگی ما عجین است و هم اکنون هم آثار آن در نسل ما وجود دارد، ادامه داد: فیلم جنگی لزوما نباید از توپ و تانک استفاده کند. فیلم باید بیشتر عواطف آدم ها را درگیر کند و رگه‌های احساسی آنها را بشناساند.

عباسی در پایان درباره چگونگی کار در «شیار 143» خاطرنشان کرد: ما مدتی را در کرمان بودیم و لهجه را از مشاوری که در این فیلم داشتیم و شیوه زندگی کردن را هم از روستاییان آموختیم چون «شیار 143» جزو فیلم هایی بود که ما باید تمرین زیادی می کردیم و یاد می گرفتیم که کرمانی ها چطور رفتار می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها