همان طور که زیادی توضیح دادن برای بچه‌ها بی‌نتیجه است، کوتاه پاسخ دادن هم راه به جایی نمی‌برد. به بیان دیگر، والدینی که با پاسخ کوتاه فرزندشان را مجبور می‌کنند از آن‌ها اطاعت کند، به هیچ عنوان روش درستی برای تربیت کودک خود انتخاب نکرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۶۲۳۹

جام جم سرا: با گفتن عبارت: «برای اینکه من می‌گم!» در جواب سوال فرزندانتان، باعث می‌شوید تا کودک هرگز به چرایی مسایل فکر نکند. قدرت تحلیل و پرسش‌گرایی را از او می‌گیرید. با گفتن عبارتی همچون: «هر چه من می‌گویم را باید انجام دهی» به این مفهوم است که هیچ احترام، حق فکر یا حق تصمیمی برای فرزند خود قایل نیستید و او هم در مقابل به شما احترام نخواهد گذاشت.
برای تربیت صحیح فرزندان، برای پاسخ به سوالات او زمان بگذارید و با صبر کامل و مرتبط به او پاسخ بدهید. اما نه زیاد طولانی و کشدار. زیاده روی در توضیح دادن علت همه قوانین و تصمیمات هم نتیجه عکس دارد و فرزند شما یاد می‌گیرد اگر علت مقرراتی را که برای او وضع کرده‌اید نمی‌پسندد، از شما سر پیچی کند. علاوه بر این، گاهی بچه‌ها با توضیحات زیاد شما گیج می‌شوند، پیوستگی کلام شما را درک نمی‌کنند و ممکن است همه حرف‌هایتان در خاطرش نماند.|اطلاعات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها