عضو ناظر شورای رقابت:

خودرو گران‌ نمی‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، گفت: براساس مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۱۲۱۷۸
خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینه‌های فعالیت اقتصادی، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم شده است.

وی به مشکلات خودروسازان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسانات قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریم‌های غرب، افزایش تولید و ثبات قیمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.

شافعی با اشاره به اینکه اخیرا صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفته اند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیان هایی نیز مواجه هستند.

رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما بدلیل تحریم ها و نبود امکاناتی همچون منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

همچنین سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه افزایش 3 تا 4 درصدی خودروها مربوط به محصولات ارزبر این خودروسازی است افزود: درصورت افزایش تولید هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گفته مدنی، فعلا افزایش قیمتی در محصولات این گروه خودروساز به وجود نخواهد آورد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
آقای وزیر ازگران كردن خسته نباشید. گران كردن هنر نیست ارزان كردن هنراست
البیی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
اگر هم بخواهید، قانون شورای رقابت نمیذاره قیمت ها رو بالا ببرید و گرنه تا حالا برده بودید .حالا اینطور جلوه می دید كه خود خودروسازها نمی خوان.حتی خود وزیر هم كه می خواست قیمت زیاد بشه بر اساس قانون نتونست كاری كنه
اسمم گرانیست
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
می بینید چه راحت دست پیش می برند و گران نشدن را منتی بر حق مردم گرانی ندیده، می دانند؟ واقعا این حق ماست.مرسی آقای وزیر.

نیازمندی ها