معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای پر تیراژ افزایش قیمت چندانی نخواهد داشت، اما در عین حال امکان کاهش قیمت خودرو نیز وجود ندارد. پراید و انواع پژو ازجمله خودروهای پرتیراژ محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۰۸۸۳
قیمت خودروهای پرتیراژ چندان افزایش نمی‌یابد

این اظهارنظر کمی پس از اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت خودرو صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، محسن صالحی‌نیا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دوشنبه شب افزود: قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت براساس فرمولی خاص است، بنا بر این افزایش قیمت مشمول خودروهای پرتیراژ نمی‌شود.

وی با بیان این که انتظار کاهش قیمت خودرو نسبت به قیمت فعلی کارخانجات شدنی نیست، تصریح کرد: در چند ماه اخیر مردم انتظار داشتند قیمت خودرو کاهش یابد، اما این امربا قیمت کنونی ارز امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درعین حال با اشاره به این که، بیش از 90 درصد خودروهای تولیدی کشور خودروهای پرتیراژ است، اظهار کرد: این خودروها ارزبری پایینی دارند لذا افزایش قیمت در آنها پایین است.

صالحی‌نیا با اشاره به این که، افزایش تیراژ خودرو را در شش ماهه دوم سال نسبت به شش ماهه اول سال جاری مشاهده خواهیم کرد، گفت: افزایش تولید رشد هزینه‌ها را جبران خواهد کرد، اما با این حال، ممکن است افزایش قیمت به صورت محدود و مختصر در برخی مدل‌ها صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها