سبقت دوباره گازی ایران از روسیه

ایران بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان شد

ایران بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان شد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با بیان اینکه ایران به بزرگترین دارنده مجموع ذخایر متعارف نفت و گاز جهان تبدیل شده است، چهار ماموریت فعالیت‌های اکتشافی نفت و گاز در کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۱۶۹۴
ایران بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان شد

هرمز قلاوند در تشریح عملکرد اکتشافی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هم اکنون ایران مطابق با گزارش برتیش پترولیوم با دارا بودن 33.6 تریلیون متر مکعب گاز و 157 میلیارد بشکه نفت درجا از نظر مجموع ذخایر هیدروکربوری، دارنده مقام نخست جهان است، گفت: ایران بین سال‌های 2001 تا 2005 میلادی با دارا بودن بیشترین میزان اکتشافات، مقام نخست جهان را به خود اختصاص داد.  

وی با اعلام اینکه ایران برای حفظ سهم بازار در میان کشورهای تولید کننده و تولید زودهنگام از میادین مشترک با استفاده از چاه‌های اکتشافی می‌شود، افزود: هم اکنون اهداف اکتشافی کشور با اولویت قراردادن کشف نفت و گاز در میادین مشترک و مرزی، ‌سازندهای عمیق تر از پالئوزویک، اکتشاف نفت در مجاورت میادین تولیدی به منظور توسعه زود بازده و حفظ توان تولید و همچنین کم کردن فشار تولید بر مخازن بزرگ و قدیمی و حرکت به سمت اکتشاف در تله‌های چینه‌ای به ویژه در دشت آبادان و اقلیم اروندان است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: کشف نفت در ساختارهای مرتبط با گنبدهای نمکی و میادین جدید به منظور جایگزینی بخشی از تولید نفت و همچنین دسترسی به فناوری اکتشافی به روش‌های غیرمتعارف را از دیگر برنامه های ایران است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از سیاست‌های اجرایی اکتشافی ایران می‌توان به تمرکز بر فعالیت‌های اکتشافی، تقویت توان فناوری اکتشافی از طریق آموزش مستمر و فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های معتبر نفتی جهان اشاره کرد و افزود: هم اکنون پروژه لرزه نگاری دو بعدی بهار با 76 درصد پیشرفت، پروژه لرزه نگاری دو بعدی «فارس 2» و پردازش سه بعدی «بالارود» از جمله پروژه‌های فعال است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
۰
۰
ما از اول هم بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز بودیم و نباید تو كشورمون حتی یك فقیر داشتیم ما باید مثل عرب ها زندگی میكردیم كه نفت دارن و مثل پادشاه زندگی میكنن همشون پولدارن فقیر ندارن ولی ما چی نصف بیشتر مردم كشورمون در حد فقیر و یا متوسط هستن.بنظرتون این فقیر بودن (ایران)از كجا نشات میگیره؟؟؟؟؟؟ اونایی كه تو كشورمون كار میكنن و یاعث میشن پولدار ها و پولدارتر بشن باید جواب بدن چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
۰
۰
موقعی كه نمیشود این نفت را فروخت به چه دردی می خورد با تصمیماتمان كاری كردیم كه از صادرات نفت كمترین سهم را داریم
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
۰
۰
درست است ما بیشترین ذخایر نفت و گاز را داریم اما این را هم بگویم كه بیشترین متكدی در سطح خیابان و به ویژه در پایتخت را هم داریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
بش، ثروتمند ترین كشور دنیا هم بشیم بازم فرقی به حال ما نمی كن . چیزی ارزون نمیشه و خدمات جدیدی هم در كار نیست. به حال ما مردم فرقی نمی كنه
علی
Italy
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
هیچ فایده ای برای مردم نداره ! همه ش خرج فوتبال و جایزه هنر پیشه ها و احزاب و این جور چیز ها میشه !
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها