بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان؛

ایران اسلامی یک صدا رهایی قدس را فریاد زد

مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در برخی از کشورهای جهان ندای آزادی قدس شریف را از چنگال غاصبان صهیونیست سر دادند.
کد خبر: ۵۸۴۶۸۸
راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای جهان

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مردم روزه دار عراق در استانهای بابل ، نجف ، کربلا ،  بصره ، عماره مرکز استان میسان ، دیوانیه مرکز استان قادسیه و کوت مرکز استان واسط بغداد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند.

هزاران تن از مردم نجف اشرف در عراق با حضور در راهپیمایی روز  قدس  ضمن تجدید عهد با امام بزرگ امت روح الله خمینی (ره) بر ضرورت اتحاد ملتهای اسلامی تاکید کردند وگفتند اگر ملتهای اسلامی متحد شوند می توان قدس شریف را از چنگال صهیونیستها آزاد کرد.

حمد غالبی مدیر دفتر جنبش الجهاد والبناء در نجف اشرف در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در نجف اشرف گفت : راهپیمایی نجف اشرف نشان دهنده وفاداری این مردم به امام خمینی (ره) است که در این روز گرم ماه مبارک رمضان در این مراسم شرکت کردند و فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل سر دادند .

در جمهوری آذربایجان نیز تظاهراتی مقابل سفارت رژیم صهیوینستی در باکو برگزار شد.

پلیس جمهوری آذربایجان با بازداشت  دهها تظاهر کننده در مقابل  ،  مانع قرائت قطعنامه آنها در محکومیت اقدامات تجاوزکارانه این رژیم شد .

با وجود تدابیر شدید امنیتی در سفارت رژیم صهیونیستی و اطراف آن ، دهها نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان در یوم الله قدس خود را به مقابل سفارت رژم صهیونیستی در باکو رسانده و شعار مرگ بر اشغالگر و مرگ بر صهیونیسم  سر دادند .

تظاهر کنندگان با سر دادن شعارهایی نظیر آزادی قدس، آزادی قره باغ و الله اکبر خواهان آزادی قدس شریف و دیگر اراضی اشغالی مسلمانان جهان شده و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

مسلمانان استرالیایی در شهر سیدنی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در سیدنی، پرچم اسرائیل را درحالی در دست حمل می کردند که روی آن علامت ضربدر زده شده و تاکید شده بود اسرائیل و صهیونیسم باید حذف شوند.

فعالان استرالیایی پرچم فلسطین و حزب الله را در دست داشتند و بر حمایت خود از آرمانهای ملت فلسطین تاکید   کردند. فعالان استرالیایی تاکید  کردند باید علیه اسرائیل اقدام شود. آنها می گفتند باید با سیاستهای توسعه طلبانه و یهودی سازی های اسرائیل در قدس مقابله شود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی ،   حملات به مکانهای مقدس اسلامی و زیارتگاه حضرت زینب (س) در سوریه  را محکوم کردند .

همچنین در مراسم روز قدس در تالار اجتماعات مسجد کبود ایروان پایتخت ارمنستان که  سفیر جمهوری اسلامی ایران و  اندیشمندان ایرانی و ارمنی حضور داشتند سخنرانان بر  وظیفه همگانی دفاع از فلسطین تاکید کردند.

لوون آنانیان رییس کانون نویسندگان ارمنستان در این مراسم گفت : روز قدس یعنی احترام به ملت فلسطین که در برابر زورگویان تسلیم نمی شود، روز قدس یعنی مبارزه برای احقاق حقوق   فلسطینیان.

واقیناک سرکیسیان رییس باشگاه فرهنگی ایران و ارمنستان گفت:  ما در این مکان در کنار برادران مسلمان خود گردهم آمده ایم تا بگوییم مسئله فلسطینیان تنها مسئله مسلمانان نیست بلکه همه ما در برابر حقوق پایمال شده فلسطینیان مسئول هستیم.  

در حاشیه این مراسم ، نمایشگاه عکسی از جنایات رژیم صهونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در معرض تماشای عموم قرار گرفت.

همچنین قرار است راهپیمایی روز جهانی قدس در آمریکا و در شهرهای دیترویت، آتلانتا، شیکاگو،هوستون، کالیفرنیا ، نیویورک وفونیکس روزجمعه دوم اوت (11مرداد) برگزار شود.

در شهر دیترویت در هارت پلازا ، در آتلانتا مقابل دفتر نمایندگی سی ان ان  و در شیکاگو  در مرکز ریچارد دلی خیابان واشنگتن برگزار خواهد شد.

در هوستون نیز در خیابان وستتیمراند مقابل ساختمان فدرال و در کالیفرنیا مراسم در میدان تایمز برگزارمی شود.

دوستداران فلسطین در فونیکس در مرکز المهدی بخش تاریخی فونیکس فریاد مرگ بر اسرائیل سرخواهند داد.

مخالفان رژیم صهیونیستی در شهر سالت لیک سیتی  و پرتلند هم در مرکز شهر سالت لیک سیتی و میدان پیونر گورتهاوس پرتلند با برگزاری تظاهرات جنایات صهیونیست ها را در سرزمین های فلسطینی محکوم خواهند کرد.

همچنین مراسم روزجهانی قدس در شهرهای تامپا ، واشنگتن دی سی ، داکوتا، گراند فوکس،تگزاس ،دالاس، سن خوزه و لس آنجلس برگزار می شود .

قرار است تظاهراتی در شهرهای کالگاری، ادمونتون ،مونترال ،تورنتو، اوتاوا،ونکوور و لاندن کانادا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین برگزار شود.

در اروگوئه مراسم روزقدس با حضور دوستداران فلسطین در شهر مونته ویدئو و در دانشگاه اروگوئه به صورت کنفرانس برگزار می شود.

همچنین در اکوادور در مرکز اسلامی، دانشگاه اکوادور و مسجد التوحید به مناسبت روز قدس نشست فلسطین و سخنرانی خواهد بود و مراسمی هم در یکی از میادین شهر کیتو برگزار خواهد شد.

در کشور آرژانتین مراسم روز قدس در بوینوس آیرس و دانشگاه لاپلاتا ، مهمترین دانشگاه آرژانتین برگزار می شود. در دانشگاه سان میگل د توکمان و مسجد الشهید نیز کنفرانس هایی به مناسبت روز قدس و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

در بولیوی، شیلی و برزیل هم دوستداران قدس باسردادن شعارهای ضد صهیونیستی مراسم جهانی روز قدس را گرامی خواهند داشت .

در شهر کوریتیبا برزیل و در مسجد امام علی ابن ابی طالب(ع) و همچنین در شهر سائوپائولو و در مسجد محمد رسول ا...(ص) سخنرانی هایی در خصوص روز جهانی قدس برگزار خواهد شد.

همچنین مرکز اسلامی اهل البیت(ع) و بنیاد کوثر در شهر بوگوتا میزبان کنفرانس هایی در زمینه اهمیت روز قدس خواهند بود.

مراسم روز قدس و کنفرانس هایی در این خصوص در شهر و دانشگاه هاوانا پایتخت کوبا ، نمایندگی ایران نیز برگزار می شود و در دانشگاه مکزیکوسیتی مکزیک سخنرانان در کنفرانس هایی جنایات صهیونیست ها و اهمیت روز قدس را تشریح خواهند کرد.

راهپیمایی روز قدس در ونزوئلا در مرکز اسلامی و در یکی از میادین شهر کاراکاس و

در نیکاراگوئه در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و هم سخنرانی و تظاهرات روز قدس برگزار می شود.

اما در اروپا ، در برلین پایتخت آلمان ، راهپیمایی روز جهانی قدس در دو روز برگزار می شود .

راهپیمایی نخست روز جمعه یازدهم مرداد ساعت 14 به وقت محلی از مقابل ایستگاه مرکزی ترن تا انتهای خیابان و راهپیمایی دوم روز شنبه ساعت 14 و 30 دقیقه مقابل دروازه برلین تا مرکز شهر برگزار می شود.

این راهپیمایی در شهرهای فرانکفورت در مرکز زکریا و در هامبورگ مرکز امام علی (ع) ساعت 15 تا 16 به وقت محلی برگزار خواهد شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف انگلیس نیز برگزار می شود. لندن روز شنبه از ساعت 14 تا 16 مقابل بی بی سی راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار خواهد شد. شهر منچستر هم پس فردا جمعه ساعت 14 از مقابل مرکز توحید و پس از نماز جمعه شاهد روز جهانی قدس خواهد بود.

همچنین مردم لیورپول روزجمعه از ساعت 14 تا 16 از مقابل مرکز اسلامی این شهر تا دانشگاه ، روز جهانی قدس را گرامی میدارند.

هلندی ها هم ساعت 15 روز جمعه مقابل مقر دادگاههای عالی بین المللی دنهار(لاهه) فریاد آزادی قدس سرخواهند داد.

مردم پنج شهر بزرگ فرانسه نیز روز جمعه راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار می کنند. این راهپیمایی در پاریس ساعت 15 تا 16 و 30 دقیقه از مسجد بزرگ پایتخت فرانسه به سمت میدان ایتالی برگزار می شود.

همچنین از ساعت 14 تا 16 مردم شهر لیون از مرکز این شهر تا دانشگاه لیون لومییر در  راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می کنند.

راهپیمایان شهر استراسبورگ از ساعت 15 و از مرکز شهر و بخش تاریخی استراسبورگ ، کلیسای بزرگ راهپیمایی خواهند کرد . میدان کمدی شهر مونتپلیه نیز از ساعت 14 و 30 شاهد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس خواهد بود.

از ساعت 15 روز شنبه در ژنو سوییس مقابل مقر سازمان ملل و در شهر برن روز جمعه از ساعت 14 مقابل کنسولگری رژیم اشالگر قدس روز جهانی قدس گرامی داشته می شود.

میدان مرکزی  شهر زوریخ پس فردا جمعه شاهد تجمع حمایت از قدس خواهد بود.

مردم پایتخت ایتالیا پس فردا جمعه از ساعت 14 تا 16 در بخش تارخی شهر رم مقابل میدان سرباز گمنام ندای مرگ بر اسراییل سر میدهند.

مادرید پایتخت اسپانیا راهپیمایی روز قدس شنبه برگزار می شود و مردم از مسجد امام علی (ع) حرکت و در میدان صلح تجمع می کنند. این مراسم در دو نوبت 15 تا 18 و افطار از ساعت 22 تا 23 برگزار می شود.

پرتغالی ها نیز روز جمعه از ساعت 14 در لیسبون مقابل دانشگاه این شهر و مردم شهر موناکو نیز در شهر موناکو ساعت 15 روز جمعه در میدان مرکزی تجمع می کنند.

تجمع مردم سوئد روز جمعه مقابل پارلمان این کشور و نیز میدان مرکزی استکهلم از ساعت 15 و بعد از افطار 21 و در شهر ملمو مقابل ساختمان شورای شهر از ساعت 14 تا 15  برگزار می شود .

مراسم روز جهانی قدس در کپنهاگ پایتخت دانمارک از ساعت 14 روز جمعه در مرکز شهر و مردم نروژ در همین روز از ساعت 15 مقابل مرکز امام علی (ع) و میدان مرکزی راهپیمایی برگزار خواهد شد.

مسلمانان و دوستداران فلسطین مقیم اتریش هم مقابل مرکز امام علی (ع) شهر وین  در دو روز جمعه و شنبه از ساعت 15 راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین برگزار خواهند کرد.

مسیر راهپیمایی روز قدس در بروکسل نیز از مسجد امام رضا(ع) و خیابانهای مسجد در روز جمعه خواهد بود و مردم از ساعت 14 در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به این مکانها می آیند. همچنین شهر لوگزامبورگ پایتخت لوگزامبورگ روز جمعه از ساعت 14 تا 16 راهپیمایی روز قدس برگزار می شود و تا افطار ادامه خواهد داشت.

راهپیمایی و آئین روز قدس در اروپای شرقی نیز برگزار می شود.

کنفرانس هایی به مناسبت اهمیت روز قدس در شهر آتن یونان،  پریشتینا کوزوو ،  سارایوو و موستار بوسنی برگزار خواهد شد و کارشناسان و اساتید درباره اهمیت بیداری اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین سخنرانی می کنند.

در شهر بلگراد صربستان، شهر پراگ چک در مسجد چرنی موست وشهر لیوبلیانا اسلونی نیز کنفرانس هایی درخصوص روز قدس برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها